Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEM-přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (386.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z hodin.

PEM – 1 přednáška

Vymezení pojmu personální řízení

Personální řízení jako součást celkového řízení firmy:

- smyslem každého podniku je vytváření vlastního zákazníka a uspokojování jeho oprávněných potřeb
- smyslem trhu je maximalizace uspokojení zákazníka tím nejlepším, co mu lze nabídnout
- řízení je rozhodovací proces, směřující k vytčenému cíli prostřednictvím funkcí plánování, organizování, motivování, regulování a kontrola
- PEM – náplň podnikového vedení, kdy se stará o to nejdůležitější a to o lidi = lidský zdroj, smyslem podniku je mít na své zákazníky, péče o lidi
- řízení lidských zdrojů – z pohledu budoucnosti x Personální řízení – „teď“
- celosvětově se personální řízení (ŘLZ) se odvíjí tak, že v podniku zhruba 50% personalistiky zajišťuje personalista nebo personální útvar a tu zbývající půlku personální práce zabezpečují manažeři (bezprostřední nadřízení)
- podnikové plánování pokud má být důsledné, vyžaduje nejnáročnější pozornost, která do značné míry předurčuje budoucnost podniku
- hlavním smyslem plánování je stanovit cíle a cesty k jeho dosažení
- plánování je návod, jak sladit důležité činnosti podniku
- plánování probíhá v řetězci

Prognóza Koncepce Plán

- kam se podnik směřuje, vyvíjí (prognóza) zpracovaná strategie
- plán = kolik na to bude potřebovat lidí a jaké profese
- organizování =
že se odehrává v rámci řízení, která se orientuje na problematiku člověka v pracovním procesu a na jeho vztah k podniku

Personální řízení, řízení lidských zdrojů:

- personální řízení je ta část řízení, která se orientuje na problematiku člověka v pracovním procesu a na jeho vztah k podniku
- protože úloha člověka má pro fungování podniku zásadní význam, je personální řízení jádrem celého podnikového řízení a je neoddělitelnou součástí práce každého vedoucího pracovníka
- toto pojetí personálního řízení můžeme chápat jako personální řízení v širším slova smyslu
- personální řízení v užším slova smyslu pak tvoří náplň práce specialistů personálního řízení, tedy personalistů, pracovníků personálního útvaru

- personální řízení je tedy jednou z nejdynamičtějších složek podnikového řízení a zejména v posledních obdobích zaznamenává bouřlivý rozvoj
- přestává se orientovat výhradně na vnitropodnikovou problematiku pracovní síly a jejího fungování a stále více chápe úlohu a fungování člověka v širším kontextu, ve vazbách podniku na vnějším prostředí, vnější podmínky a chápe člověka a jeho aktivity v podniku jako neoddělitelnou součást jevů a procesů, existujících a probíhajících oblasti práce v celé společnosti
- podnikové personální řízení současné doby tedy zahrnuje i problematiku populačního vývoje, reprodukce obyvatelstva, pracovních zdrojů a pracovních sil, otázky na trhu práce a celého sociálně-ekonomického rozvoje společnosti, především pak regiónu, ve kterém je podnik umístěn

Témata, do kterých materiál patří