Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEM-přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (386.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z hodin.

Vymezení a obsah personální práce:

- personální práce v podniku se realizuju v určité organizační struktuře, která je závislá na organizačním uspořádání podniku, velikosti a struktuře lidských zdrojů
- personální práce vychází ze zásad personální strategie podniku
- je to vymezení hlavních cílů a zásad a naznačení základních postupů v oblasti řízení lidského faktoru v podniku
- personální práce v podniku se realizuje prostřednictvím celé řady činnosti, které převážně zabezpečuje personální útvar (personalista)

Personální útvar, jeho výstavba a funkce:

- personální útvar představuje většinou samostatnou jednotku v organizační a řídící struktuře podniku, která soustřeďuje pracovníky – specialisty (psycholog, normovač, plánovač, sociolog, právník, atd.) s příslušnou kvalifikační přípravou pro řešení problematiky a úkolu personálního řízení
- vedle řídících pracovníků významným nositelem funkcí personálního řízení a odpovídá za koncepci personální politiky a její realizaci
- k hlavním problémovým úkolům, které personální útvar zajišťuje nebo se na zajišťování podílí, v současné době patří: (bude v testu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

- formulování koncepce celého systému personálního řízení a sociálního rozvoje podniku
- personální prognóza a plánování pracovníků
- vyhledávání, výběr a rozmisťování pracovníků
- personální administrativa a zajišťování systému personálních a sociálních informací
- formulování mzdové politiky, systému odměňování a dalších motivačních nástrojů
- analýzy obsahu práce, hodnocení pracovních míst
- vytváření systémů hodnocení pracovníků
- rozvoj pracovníků včetně jejich vzdělání a zvyšování kvalifikace, popř. rekvalifikace
- zajišťování sociální politiky podniku, péče o pracovníky
- výzkumy názorů a postojů pracovníků
- personální a právní poradenství
- spolupráce s řídícími orgány podniku s odborovou organizací
- personální útvar představuje specializované pracoviště, jehož základním posláním je vytváření organizace a podpora systému personálního řízení podniku

Základní funkce personálního útvaru:

- všechny funkce a úkoly per. řízení, které zajišťuje nebo za jejichž plnění odpovídá personálního útvar, lze členit do několika skupin: (bude v testu !!!)

  1. funkce koncepční – personální útvar vypracovává podklady pro koncepci per. a soc. politiky a její aktualizaci a koncepci dále rozpracovává a kontroluje její plnění

  2. funkce plánovací – per. útvar stanoví na základě rozhodnutí vedení podniku hlavní směry, priority a úkoly systému per. řízení a koordinuje jejich plnění v rámci podniku

  3. funkce metodická – personální útvar poskytuje návody a doporučení týkající se postupů a forem dílčích úkolů per. řízení

  4. funkce informační – spočívá ve vytváření a zjišťování systému per. a soc. informací, ale i v zajišťování informovanosti pracovníků podniku o skutečnostech, které se vztahují k jejich pracovnímu i osobnímu uplatnění v podniku

  5. funkce poradenská – poskytování poradenských služeb jak vedoucím pracovníkům v otázkách vedení lidí a per. řízení, tak při řešení problémů pracovníků všech pracovníků podniku

  6. funkce výzkumná a expertní – zajišťování spolehlivých informací o názorech, postojích a pracovní spokojenosti pracovníků, dále hodnocení náročnosti pracovních činností a jejich vzájemné srovnávání, posuzování účinnosti uplatňovaných systémů odměňování, posuzování způsobilosti pracovníků pro výkon určité pracovní činnosti

Témata, do kterých materiál patří