Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

uskutečňuje výhradně prostřednictvím elektronických prostředků

  1. nepřímé e-obchody - objednávka, uzavření smlouvy nebo i placení se uskutečňuje

prostřednictvím elektronických prostředků, dodávka zboží se

děje tradičními prostředky

Kategorie dle účastníků

B2B

  • Zajištění automatizovaného poskytování služeb na internetu pro reprodukční schopnosti.

  • Výhody:

  • snížení nákladů na prodejce

  • zvýšení efektivity provozů

  • zlepšení ovladatelnosti procesů

  • dosah nabídky

  • Typy sítí B2B:

  1. operativní (krátkodobost sítě, log. řetězce),

  2. spolupracující (zapracována do strategie rozvoje podniku, rozvoj klíčových kompetencí a odpovědností),

  3. inovační sítě,

  4. sítě zájmových skupin (posílení společných zájmů).

B2C

  • prodej zboží pro konečné spotřebitelé

  1. prodej formou přímého prodeje

  2. za pomoci obchodování

  1. samostatné obchody

  2. internetové obchodní domy

C2C

= Prodej mezi spotřebiteli

  1. Inzertní služby.

  2. Online aukce.

  1. Anglický typ aukce cena se zvyšuje (uveřejněná nabídka zboží za minimální cenu).

  2. Holandský typ aukce (uveřejněná poptávka za maximální možnou přijatelnou cenu).

C2B

= Obchody, kdy zákazník oslovuje podnikatele, např. definuje zboží a vyzývá obchodníky k podání nabídek.

B2A, C2A (business/customer to administration)

= Vztahy ke státní správě (eGovernment), např. elektronické podání daňového přiznání).

3.4 Internetové obchody (E-shops)

= Speciální webové aplikace sloužící ke zprostředkování obchodních transakcí na internetu, většinou v oblasti B2C.

= Alternativa kamenných obchodů, nebo nákupních center.

= Vznik v USA v 1. Pol. 90. Let 20. Stol., významný rozvoj po r. 2000.

= Základ = běžný katalog výrobků (řazeny do kategorií, které se však často prolínají).

= Ze zákona musí být součástí e-shopu další informace (kontaktní údaje, obchodní podmínky apod.).

= Reference zákazníků (např. Recenze nabízených produktů).

= Provozují výměnu odkazů s jinými tematicky podobnými stránkami, čímž oboustranně zvyšují svoji propagaci.

= Uživatel má dost času rozmyslet, který produkt či službu zakoupit.

Služby e-shopů

  • nabídka a vyhledání produktů s možností objednávky

  • příjmu takových objednávek od zákazníků

  • zprostředkování plateb

  • poskytování dalších informací o výrobcích

  • řešení reklamací

Proces prodeje

  • uživatelé prochází katalog zboží, nebo vyhledávají produkt podle zadaných parametrů

  • produkty mají většinou detailní stránku s podrobnějším popisem a výčtem specifik a variant

  • přidání produktu do tzv. košíku, speciální stránky, kde se shromažďují vybrané produkty

  • produkty umístěné v košíku se objednají tzv. povinnou registrací (nežádoucí) nebo pomocí vyplnění kontaktních údajů

  • různé způsoby platby

  • odeslání pomocí pošty, zásilkových firem, či do výdejen e-shopů

Témata, do kterých materiál patří