Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

– významné vlastnosti ERP systémů jsou:

• automatizace a integrace jednotlivých dílčích procesů v podniku

• sdílení dat a jejich standardizace a úrovni celého podniku

• přístupnost a dostupnost informací

• umožnění práce s historickými daty

• komplexnost přístupu k řešení podnikových informačních systémů

- každý systém ERP má svou architekturu (stavbu)

- architektura je tvořena jednotlivými moduly

- u většiny podnikových IS je možnost zakoupení pouze těch modulů, které jsou pro

podnik významné př. obchodní řetězec nebude nakupovat moduly určené pro

výrobu

• zahrnuje oblasti:

– dodavatelů Objednávky, kontrakty,

– zboží dodací listy, faktury,

– zákazníků celní deklarace, příkazy

– majetku k úhradě, statistiky,

– bankovních účtů analýzy, výpisy

3.3 ERP pro retailové podniky

  • zásobování, pokladní systémy (POS), skladové hospodářství, komunikace a sdílení informací, řízení vztahu se zákazníky, volitelné moduly (personální modul, modul e-commerce či modul účetnictví)

  • jednotlivé moduly musí být vzájemně propojeny, např. údaje z pokladních systémů musí být sdíleny s modulem

Modul: Pokladní systémy

  • centrální zdroj informací

  • sběr informací z pokladen

  • základní funkce:

  • identifikace jednotlivých komerčních druhů zboží pomocí čárového kódu, technologie RFID apod.

  • zaznamenávání nákupů zákazníků

  • evidence reklamací

  • tisk účtenek za provedené nákupy

  • záznam objemů jednotlivých nákupů a metod placení zákazníků

  • řízení cenových změn

  • provázanost s dalšími systémy:

a) pokladny s připojenou čtečkou čárových kódů

b) databáze s informace o produktech a stvu zásob ve skladu

c) databáze cen zboží (PLU – price look – up)

d) systém pro komunikaci s dodavateli

  • propojení výrobků s cenami

  • naskenování čárového kódu => pokladní systém vyšle požadavek do PLU databáze (price look – up; databáze cen zboží) => přiřazení ceny konkrétními výrobku, popř. odečtena sleva

centrála (centrální počítač) / filiálka (master pokladna, master pokladna) / zákazník (pokladna, pokladna, váhy)

účtenky – náležitosti účtenky (data prodeje, jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu (tyntydlýny)

  • není to samostatný systém – nutné brát v úvahu i všechny navazující systémy, a to:

  • pokladny s připojenou čtečkou čárových kódů

  • databáze s informace o produktech a stavu zásob ve skladu

  • databáze cen zboží (PLU – PriceLook-Up)

  • systém pro komunikaci s dodavatelem s cílem zajištění účinného fungování dodavatelského řetězce

Tři stupně pokladních systémů v obchodních řetězcích

1. „Grand Master Pokladna“

2. „Master pokladna“

3. klasické pokladny

Modul: Zásobování

  • IS musí sledovat, řídit a zjistit relevantní data pro efektivní a účinné zásobování (vztahy s dodavateli, podmínky placení)

  • Efektivní a účinné zásobování = nákup správných produktů od správných dodavatelů a ve správný čas

Témata, do kterých materiál patří