Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

2.3 Regionální značky

Regionální produkt

  • Charakteristický produkt určitého regionu.

  • Hmotný produkt, služba nebo jejich kombinace.

  • Potravinářské, zemědělské a přírodní produkty, řemeslné výrobky.

  • Opatřen regionální značkou.

  • Odlišnost regionů (geografická, ekonomická), různé kultury, tradice, zvyky.

  • Lokální (místní) produkt = spojený s místní produkcí či místní produkcí produktů vypěstovaných na polích.

  • velká část produktu musí být vyrobena a vypěstována v regionu, ale regionální produkt může být vyrobena z jiných surovin, ale je to typický produkt regionu

  • Tradiční výrobky (hmotné statky i služby), které jsou vytvořené na základě jedinečných zvyklostí, postupů či receptů dané oblasti.

  • Pro označení regionálních produktů je vhodné použít regionální značku.

Regionální značka

  • Vyjadřuje spolupráci státní instituce (veřejného sektoru) a výrobců (soukromého sektoru).

  • Značka unikátnosti pro výrobky a služby výrobců z vymezené oblasti.

  • Garantuje původ produktu.

  • Má své logo, které vystihuje vztah k regionu, jedinečnost.

  • Podnět k vytvoření regionální značky:

    1. ze strany veřejného sektoru = podpory místního regionu, zajištění trvalého rozvoje regionu;

    2. ze strany místních výrobců vyplývá ze snahy společné propagace regionální značky, zvýšení prodeje a z touhy zviditelnit sebe, značku i danou oblast.

  • Značka pro řemeslné výrobky, potraviny a zemědělské produkty a přírodní produkty.

  • Pomáhá výrobcům s odbytem jejich produktů, v reklamě a propagaci a se zvýšením prestiže výrobků v tuzemsku i zahraničí.

  • Posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem.

  • Zprostředkovává kontakty mezi výrobci a dalšími lokálními aktéry.

  • Podněcuje zapojení obyvatel do dění v regionu.

Výrobci s regionální značkou

  • Zemědělci, živnostníci, lidoví umělci, malé rodinné firmy.

  • Nemají zkušenosti s prodejem, neznají trh, nemají dostatek peněz na marketing

  • Zprostředkování kontaktu mezi výrobci a dalšími lokálními aktéry

  • Systém pomáhá výrobcům s odbytem jejich produktů, v reklamě a propagaci a se zvýšením prestiže výrobků v tuzemsku i zahraničí

  • Posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem

  • Často malé zkušenosti s prodejem svých produktů, neznají trh, nemají dostatek peněz na marketing.

  • Koupí označených výrobků a produktů mají obyvatelé zdejších obcí možnost podporovat místní živnostníky a tím i mikroregion, ve kterém žijí.

  • Turisté chtějí poznat místní tradice, koupit originální suvenýr, ochutnat místní speciality, díky značce mají jistotu, že si domů odvezou skutečně originální a kvalitní produkt.

Vlastník značky regionálního produktu

  • Značky vznikají odlišným způsobem než značky výrobců, či obchodníků

  • „Klasické“ značky si vytváří a registruje sám výrobce, resp. obchodník

  • Odlišností je především iniciátor vzniku a vlastnik značky regionálního produktu.

  • Iniciátor a lokální koordinátor = většinou místní občanské sdružení (zapsané spolky), místní akční skupiny.

  • Prodejci platí za využívání značky na základě toho, o kolik se jim zvýší obrat.

  • Projekt je v ČR úspěšný

  • Společnou propagaci zajišťuje Asociace regionálních značek

Témata, do kterých materiál patří