Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Asociace regionálních značek

  • Sdružení českých a moravských regionů, které zavedly a rozvíjejí vlastní značku pro místní produkty.

  • Cíl = podpora udržitelného rozvoje podnikání s ohledem na životní prostředí a posilování vazeb v místním společenství.

  • Sdružuje regionální značky pro produkty, výrobky a služby fungující na území české republiky s možným přesahem do dalších států založených na jednotných principech fungování značení a které využívají jednotného grafického stylu.

  • Činnost ARZ je upravena stanovami a vnitřním řádem

  • Sdružuje regionální značky pro produkty, výrobky a služby na území ČR (přesah do dalších států)

  • V každém regionu působí regionální koordinátor, který komunikuje s místními výrobci a s ARZ a zajišťuje správu dané značky.

  • V každém regionu je samostatná certifikační komise, která uděluje značku výrobkům po splnění jednotných pravidel přizpůsobených potřebám regionů.

Regionální značení v ČR:

  • systém regionálního značení je podporován a koordinován associací regionálních značek

  • 26 regionů

  • 21 regionálních

3. přednáška

Informační technologie v obchodě

3.1 Informační systém

Co to je?

= „soubor lidí, technických prostředků a metod, zabezpečující sběr, zpracování, uchování a přenos dat za účelem tvorby a prezentace informací podle potřeby a pro potřeby uživatelů činných v systémech řízení“ (Vaněček, 2008, p. 59)

K čemu to je?

  • aby potřebná data, potřebné informace a znalosti byly k dispozici včas a na potřebném místě a bylo je možné účelně a hospodárně využít

  • ⇒ konkurenční výhoda (Veber et al., 2009)

Informační systémy v obchodě

= nedílná součást provozu jakéhokoli podnikatelského subjektu

  • v maloobchodním podnikání je to nutná podmínka efektivní podpory klíčových procesů

  • význam dle velikosti prodejny, prodávaného sortimentu a majetkové struktury podniku.

  • využití informačních a komunikačních technologií je projevem globalizace

  • v současné době využíváme zejména:

  • internet,

  • mobilní komunikaci,

  • radiofrekvenční systémy

Dopady informačních systémů v obchodě

  • utváření podnikových a mezipodnikových komunikačních a obchodních sítí

  • časová a prostorová neomezenost komunikace

  • vysoká rychlost sdílení informací

  • sdílení finančních, logistických a marketingových služeb

  • snadná dostupnost informací (ale může se objevit problém jejich spolehlivosti)

  • růst konkurence – snadné porovnání cen, podmínek či úrovně služeb

  • vznik nových prodejních kanálů – internet, e-business

  • snižování nákladů na obchodní operace

  • nové možnosti marketingových aktivit

  • změny způsobu práce obchodníků

3.2 Podnikové informační systémy

  • „uspořádání vztahů mezi lidmi, datovými a informačními zdroji a procedurami a jejich zpracování za účelem dosažení stanovených cílů“

  • ERP = podstata všech podnikových informačních systémů

  • Cíl ERP = integrace dílčích podnikových funkcí v jeden celek

Témata, do kterých materiál patří