OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-
segmentové (elektronická zobrazovací část a papírový štítek)
-
maticové (všechny požadované údaje)
Bezkontaktní platby
Cashback
-
Předpoklady: správná platební karta, resp. Karta správné banky
Samoobslužné vážící systémy
• Dotyková klávesnice a možností dalšího připojení LCD displeje pro zákazníka (reklama,
nákupní doporučení, recepty apod.)
• Vybaveny kompletními pokladními funkcemi Inteligentní nákupní košík Inteligentní regál
-
Usnadňují řízení prodejny a pokladního systému odkudkoli přes internet, zavedení systému objednávek a věrnostních karet
Inteligentní nákupní košík
Vybaven displejem a na rukojeti malým ovladačem (počítač s bezdrátovou komunikací s PC síti OJ a RFID systémem)
Obsah košíku je rovnou evidován a displej zobrazuje přehled o obsahu, ceně , počtu kalorií, či složení potravin
Možnost zobrazování reklamy na zboží v daném sektoru OJ
Umožňuje vyhledávat dle konkrétní položky či značky zboží
Možnost pomocí obrazovky objednávat zboží u pultových úseků a na výzvu si je připravené vyzvednout
Možnost sledovat odměny a body věrnostních programů
Při placení není zapotřebí vyndávat zboží z košíku
Inteligentní regál
Signalizuje odběr jednotky zboží z regálu
Dává informaci o rychlosti odbytu zboží
Umožňuje rychle reagovat a zajistit tak dostatečnou nabídku
Virtuální šatna
Zákazník vstoupí do šatny a v blízkosti zrcadla drží oděv
Systém zákazníka zachytí a předá identifikační číslo do skladu
Umožňuje najít vhodné kombinace doplňkového oblečení, či dokáže v zrcadle (či na obrazovce) měnit barvu oblečení bez nutnosti převlékání
Zákazník sleduje řadu obrázků a textu na obrazovce, které systém doporučuje s vybraným oděvem
Je možné získat např. informace o značce, textilii, ceně, dostupných velikostí a barev
3. cvičení
Elektronické obchodování
3.1 Elektronický obchod
= Podnikání prostřednictvím elektronických prostředků.
= Zastřešující označení pro aktivity, související s využitím nejmodernějších informačních a komunikačních technologií pro potřeby obchodování.
= Obchodní transakce, které provádějí osoby fyzické i právnické, přičemž tyto transakce jsou založeny na elektronickém zpracování a přenosu dat (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj).
- Výrobky a služby, které jsou prodávány a placeny přes internet v hmotné i digitální podobě (Světová obchodní organizace).
- Obchodování zbožím, službami a související kroky (mark. komunikace, uzavření smlouvy, plnění smlouvy a poprodejní podpora služeb).
- Nejedná se pouze o elektronickou výměnu informací a dokumentů, ale především uzavírání kontraktů či obchodních partnerství prostřednictvím internetu a příbuzných technologií.
Faktory ovlivňující elektronické obchodování: