OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
služby
- podobná obchodní značce se stejnou funkcí
- pro různé služby – finanční agentury, stravování, atd.
- mohou být registrovány, obnovovány, rušeny, propůjčovány a licencovány za stejných
podmínek jako obchodní značky
maloobchodníci a distributoři
- vlastní značky obchodníka
- využití loga obchodníka, jména obchodníka, popř. kombinace
- vytváří image a positioning produktu
prodej online výrobků a služeb
- rychlý rozvoj
- komunikace jedinečných vlastností značky
- návaznost na další oblastí činnosti (služby zákazníkům, důvěryhodnost)
- snaží se vyvrátit negativní hodnocení zákazníků
lidé a organizace
sport, umění, zábava
- značka sportovních týmů je vnímána přes zázemí, disciplínu, po mark. komunikaci (PR,
doplňkový prodej)
zeměpisná místa
-
myšlenky a případy
- značka znamená slogan, heslo, symbol (značka Tereza – drží ve své náruči planetu zemi,
snaží se ji chránit a udržovat)
Význam značky
PRO ZÁKAZNÍKA:
-
sděluje zákazníkovi image výrobku (snižuje množství potřebných informací kupujícího);
-
vede ke konzistenci v nákupním chování (zákazník očekává stejnou kvalitu od výrobků jedné značky);
-
urychlení nákupu.
PRO VÝROBCE:
-
vystupuje z anonymity;
-
základ komunikace se zákazníkem;
-
umožňuje právní ochranu;
-
pomáhá prodat produkt;
-
usnadňuje vstup na nové trhy.
PRO DISTRIBUTORA (velkoobchod)
-
ulehčení úkonů spojených s distribucí.
Účel značky
Sjednocuje zásady a hodnoty výrobce (kvalitu, konkurenční nebo zákaznické výhody, dodatečné služby a bonusy, celkovou úroveň, prestiž).
Spojuje zboží vyráběné pod touto značkou.
Usnadňuje identifikaci značkového zboží (služeb) zákazníky.
Dodává určitou přibližnou záruku kvality, vycházející ze zvučnosti dané značky.
Pro zákazníka vytváří hodnotu (prestiž, uznání atd..).
Pro výrobce představuje výhodu stanovit pro tyto výrobky vyšší ceny (resp. Ceny, které odpovídají „zvučnosti“ dané značky).
Pyramida ukazatelů - vnímání značky
Kritéria výběru značky
zapamavatelnost;
smysluplnost;
obliba;
estetické vyjádření;
pronájem jména;
adaptabilita;
přenosnost;
možnost ochrany;
2.4 Brand management
= Strategický a integrovaný systém analytických, plánovacích, rozpočtových a realizačních aktivit, které jsou součástí procesu řízení značky.
= Komplex všech úkonů, které vedou k vybudování úspěšného brandu (tvorba názvu, loga, sloganu) jeho umístění (positioning), výběr způsobu dikce a komunikace se zákazníky.
- Posilování jména značky, tvorba cen (na základě hodnoty brandu).
- Vztahy s veřejností nebo aktivity nad rámec vztahu „prodejce – zákazník“
Podstata brandingu:
- Činnosti, jejichž cílem je získat požadované postavení značky v myslích jejích zákazníků (vytvořit pozitivní postoje zákazníků ke značce).