Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  • služby

- podobná obchodní značce se stejnou funkcí
- pro různé služby – finanční agentury, stravování, atd.
- mohou být registrovány, obnovovány, rušeny, propůjčovány a licencovány za stejných

podmínek jako obchodní značky

  • maloobchodníci a distributoři

- vlastní značky obchodníka
- využití loga obchodníka, jména obchodníka, popř. kombinace
- vytváří image a positioning produktu

  • prodej online výrobků a služeb

- rychlý rozvoj
- komunikace jedinečných vlastností značky
- návaznost na další oblastí činnosti (služby zákazníkům, důvěryhodnost)
- snaží se vyvrátit negativní hodnocení zákazníků

  • lidé a organizace

  • sport, umění, zábava

- značka sportovních týmů je vnímána přes zázemí, disciplínu, po mark. komunikaci (PR,

doplňkový prodej)

  • zeměpisná místa

  • myšlenky a případy

- značka znamená slogan, heslo, symbol (značka Tereza – drží ve své náruči planetu zemi,

snaží se ji chránit a udržovat)

Význam značky

  • PRO ZÁKAZNÍKA:

  • sděluje zákazníkovi image výrobku (snižuje množství potřebných informací kupujícího);

  • vede ke konzistenci v nákupním chování (zákazník očekává stejnou kvalitu od výrobků jedné značky);

  • urychlení nákupu.

  • PRO VÝROBCE:

  • vystupuje z anonymity;

  • základ komunikace se zákazníkem;

  • umožňuje právní ochranu;

  • pomáhá prodat produkt;

  • usnadňuje vstup na nové trhy.

  • PRO DISTRIBUTORA (velkoobchod)

  • ulehčení úkonů spojených s distribucí.

Účel značky

  • Sjednocuje zásady a hodnoty výrobce (kvalitu, konkurenční nebo zákaznické výhody, dodatečné služby a bonusy, celkovou úroveň, prestiž).

  • Spojuje zboží vyráběné pod touto značkou.

  • Usnadňuje identifikaci značkového zboží (služeb) zákazníky.

  • Dodává určitou přibližnou záruku kvality, vycházející ze zvučnosti dané značky.

  • Pro zákazníka vytváří hodnotu (prestiž, uznání atd..).

  • Pro výrobce představuje výhodu stanovit pro tyto výrobky vyšší ceny (resp. Ceny, které odpovídají „zvučnosti“ dané značky).

Pyramida ukazatelů - vnímání značky

Kritéria výběru značky

  • zapamavatelnost;

  • smysluplnost;

  • obliba;

  • estetické vyjádření;

  • pronájem jména;

  • adaptabilita;

  • přenosnost;

  • možnost ochrany;

2.4 Brand management

= Strategický a integrovaný systém analytických, plánovacích, rozpočtových a realizačních aktivit, které jsou součástí procesu řízení značky.

= Komplex všech úkonů, které vedou k vybudování úspěšného brandu (tvorba názvu, loga, sloganu) jeho umístění (positioning), výběr způsobu dikce a komunikace se zákazníky.

- Posilování jména značky, tvorba cen (na základě hodnoty brandu).

- Vztahy s veřejností nebo aktivity nad rámec vztahu „prodejce – zákazník“

Podstata brandingu:

- Činnosti, jejichž cílem je získat požadované postavení značky v myslích jejích zákazníků (vytvořit pozitivní postoje zákazníků ke značce).

Témata, do kterých materiál patří