Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Znalost s nápovědou 90 %

Základna 100 %

  • horní dvě patra obsahují tzv. znalost bez nápovědy (názvy značek, které si respondent spontánně spojí s daným produktem)

  • na vrcholu pyramidy je znalost označována první na mysli (Top Of Mind), tedy značka, která respondenta napadne jako první

  • druhý stupeň pyramidy představuje spontánní znalost, kdy respondent odpovídá na stejnou otázku, ale je limitován počtem značek

  • třetí stupeň pyramidy zahrnuje všechny respondenty, které označí testovanou značku mezi nabízeným seznamem několika značek -> znalost s nápovědou

  • základnou pyramidy tvoří všichni respondenti, tj. i ti, kteří značku neznají

  1. penetrace

  • zkoumá intenzitu pronikání (penetraci) značky nebo produktu na trh

  • lze využít pyramidu penetrace

  1. vybavenost

  • výzkum vybavenosti domácností předměty dlouhodobé spotřeby

  • snaha o odhad charakteristik velikosti trhu (kapacita, potenciál apod.)

  1. spotřební deník

  • slouží k zaznamenávání nákupních a spotřebních aktivit domácností

  • využívá se panel domácnosti, kdy v rámci stálého reprezentativního vzorku všichni členové domácnosti nebo jen vybraný člen

zaznamenávají do deníku všechny (nebo vybrané) spotřební a nákupní aktivity

  1. komoditní omnibusy

  • opakované kvantitativní výzkumy pro více zadavatelů

  • jde zpravidla o komodity s intenzivním konkurenčním bojem

  • standardní omnibusové šetření probíhá formou dotazování u tisíce respondentů vybraných reprezentativním náhodným výběrem nebo kvótním výběrem ve věku 15 – 80 let s frekvencí opakování 6x ročně

  • omnibus slouží ke zjištění názorů obecné populace na libovolnou otázku nebo problém

5.1.3 Kvalitativní výzkum

  • Využití v oblasti hledání hybných mechanismů trhu, motivů a stimulů kupního chování.

  • Poznatky získané kvalitativním výzkumem se objevují v projektech zabývajících se jak konečným zákazníkem tak business trhy.

  • Analyzuje vztahy, závislosti a příčiny přímo u zkoumané jednotky, a ty pak zobecňuje.

  • Problematická je občasná neochota respondenta odpovídat na některé otázky – zejména ty, které se týkají spotřebního chování, proto je nutné uvažovat, jak se na určitou otázku zeptat, aby se minimalizovala možnost neochoty odpovědět ze strany respondenta

  • občasná neochota respondenta odpovídat na některé otázky – zejména ty, které se týkají spotřebního chování

  • je nutné uvažovat, jak se na určitou otázku zeptat, aby se minimalizovala možnost neochoty odpovědět ze strany respondenta

  • na některé zkušenosti se není dobře ptát přímo:

  • uvědomované obsahy chování (intimní život, vlastnictví prestižních statků, společenská tabu – úplatky, korupce, …)

  • neuvědomované obsahy chování (stereotypy)

  • hypotetické obsahy chování (otázky týkající se budoucího vývoje chování člověka)

Výrobková politika

  • základní psychologická analýza trhu

  • motivační analýzy spotřebního chování

  • psychologická segmentace trhu

  • výrobkové testy

  • analýzy zavádění nových výrobků na trh

Témata, do kterých materiál patří