Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Distribuční politika

  • pozorování nákupního chování

  • nákupní testy

  • dotazování v prodejnách

  • analýza distribučních cest

  • trénink prodejního personálu

Cenová politika

  • kritéria pro cenovou strategii zaměřenou specificky na cílové trhy

  • psychologické aspekty tvorby cen

Komunikační politika

  • psychologické testování propagačních koncepcí

  • propagační pretesty

  • testování názvu

  • analýza image

Základní techniky kvalitativního výzkumu

  1. Přímý dotaz

  • využití u skutečností, které jsou na vědomé a ochotně sledované úrovni (př. Které druhy vlasové kosmetiky používáte?)

  1. Konfliktní skupiny

  • účelově sestaveny tak, aby v nich došlo ke konfliktu názorů členů skupiny

  1. Nepřímý dotaz

  • zjištění vědomých, ale s malou ochotou sdělovaných informací

  • např. Kolik měsíčně vyděláváte? O – 5 000,- Kč, 10 – 20 000,- Kč atd.

  1. Faktorová analýza

  • matematicko-statistická metoda, která umožňuje analýzu vnitřní struktury matice pomocí interkorelaci

  • nejčastěji se využívá při tvorbě polaritách škál nebo aplikace techniky sémantického diferenciálu

  1. Test barev

  • testuje barevné provedení výrobků, obalů, značek atd.

  • může usnadnit jejich rozlišení, podmínkou je vzájemný barevný kontrast

  • nejsilnější kontrast a rozlišující efekty vykazují barvy protilehlé v barevném spektru:

  • červená – zelená

  • žlutá – fialová

  • modrá – oranžová

  • černá – bílá

  1. Doplňování vět

  • využívá asociace, které vzniknou při čtení nekončené věty → vyprovokování rychlé odpovědi

  • na přednášky z OBP2 chodím proto, že…

  1. Rosenzweigovy frustrační obrázky

  • patří mezi projekční diagnostické testy

  • v obrazcích je naznačena situace, pomocí které se blokuje potřeba jednoho z aktérů na obrázku

  • bublina u frustrované osoby je prázdná -> respondent doplní svůj názor a tím vyjádří, jak by danou situaci řešil

  1. Bublinový test

  • používá komiksový obrázek, na němž je jednoduchá stylizovaná postavička osoby (osob) s dostatečné velkou bublinou nakreslenou u úst

  • má celou řadu variant

  • do první bubliny má respondent vepsat, co postavička říká a do druhé co si myslí

5 .4 Zpracování a analýza dat

Kontrola a úprava údajů

  • Nejprve prověříme dvě vlastnosti shromážděných údajů, kontrolujeme zejména:

  1. validitu údajů (přesnost)

  2. reliabilitu údajů (spolehlivost, pravdivost)

  • První kontrola = kontrola úplnosti a čitelnosti – rozhodujeme se, zda budeme kontrolovat všechny údaje (dotazníky) nebo vybereme náhodně jen některé

  • Potom logická kontrola = zkoumá, zda respondent odpovídal pravdivě a tazatel sběr údajů skutečně prováděl.

  • věnujeme se také problematice neutrálních odpovědí, protože jejich počet by neměl být vyšší než 5 – 10 %

  • pokud je četnost těchto odpovědí vyšší, měli bychom se zamyslet nad formulací otázky a případně ji vyloučit

Témata, do kterých materiál patří