Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

= Získávány prostřednictvím vlastního výzkumu a slouží výhradně k potřebám tohoto výzkumu.

  • Jedná se vždy o nové informace

  • aktuálnost a konkrétnost

  • výrazná nákladnost jejich získání

  • Metody sběru:

  1. dotazování – osobní (individuální, skupinové), telefonické, písemné, elektronické

  2. pozorování – zjevné, skryté, zúčastněné

  3. experiment – testy (zkušenostní, dojmový), laboratorní, přirozený

Sekundární data

= Jednoduše dostupné veřejné zdroje informací.

  • Dle toho, kde získáváme data je lze členit na:

  1. vnitřní zdroje,

  2. vnější zdroje.

  • Omezení sekundárních dat souvisí zejména s nevhodnou strukturou informací nebo nevyhovující metodikou, popř. mohou být informace zastaralé.

  • Profesionální zdroje sekundárních údajů představují subjekty, jejichž pracovní náplní je právě poskytování informací (rozhlas, TV, odborné publikace apod.) poměrně vysoké záruky pravdivosti.

  • Amatérské zdroje mohou také poskytovat kvalitní informace, ale riziko jejich využívání může spočívat v tom, že údaje mohou být podány silně neobjektivně.

Kvantitativní vs. kvalitativní výzkum

  • Kvantitativní výzkum se ptá „KOLIK?“, kvalitativní výzkum se ptá „PROČ?“.

  • Kvantitativní výzkum se zabývá získáváním údajů o četnosti výskytu něčeho, což již proběhlo, nebo se děje právě nyní.

Kvantitativní údaje

  • Popisné údaje

  • demografické

  • geografické

  • ekonomické

  • Chování zákazníka

  • spotřební

  • kupní

  • nákupní úmysly

Kvalitativní údaje

  • Osobnostní charakteristiky

  • životní styl

  • postoje

  • názory

  • motivy

  • informovanost

5.1.2 Kvantitativní výzkum, kvantifikace a měření

  • Kromě údajů kvantitativního charakteru pracujeme s údaji kvalitativního charakteru.

  • Měřit kvalitu je vždy obtížné → využíváme proto např. škály, pomocí kterých dochází ke kvantifikaci.

  • pro respondenta je někdy složité sdělit přesný údaj, který se váže ke kvalitě, proto je vhodnější mu předložit odpovědi (slovní, obrázkové) v podobě škály

Kvantifikace (měřitelnost)

= Myšlenkový proces, který slouží k tomu, abychom mohli údaje vypovídající o kvalitě:

  1. měřit,

  2. kvantifikovat,

  3. převést na kvantitu.

  • Při tomto procesu se především rozhodujeme, které kvantifikovatelné údaje a s pomocí kterých výzkumných přístupů či analýz je můžeme získat.

  • Kvantitativní (měřitelný) charakter mívají např.:

  1. údaje o vybavenosti (např. domácnosti automobilem)

  2. údaje o spotřebě (spotřeba vína na jednu osobu za rok)

  3. údaje o nákladech,

  4. údaje o objemech výkonů.

Kvantitativní analýzy

  • Několik typů kvantitativních analýz zkoumající zákazníka z různých pohledů:

  1. znalost

  • analýza znalosti značky

  • analýza účinnosti marketingové komunikace v médiích

Pyramida značky

TOM 15 %

Spontánní znalost 70 %

Témata, do kterých materiál patří