Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




C4_ObcanskeVybaveni_20061206

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Předškolní výchova 
Předškolní zařízení je vhodné umístit v těžišti příslušného území, pokud možno v návaznosti 
na směr docházky rodičů do zaměstnání, k ostatním druhům občanského vybavení, k základní 
škole, k zastávkám veřejné dopravy a pod. 
Poloha pozemku pro objekt předškolní výchovy (mateřské školy) má být zvolena tak, aby 
bylo možno vytvořit vyhovující prostředí z hlediska příslušných norem a předpisů (např. 
ochrana proti hluku, silným větrům, škodlivým látkám v ovzduší, nebezpečí úrazu dětí při 
docházce atd.). Rovněž musí být zajištěna ochrana okolí před hlukem a provozem zařízení 
předškolní výchovy. 
Pozemek má být mírně svažitý a celodenně osluněný. Spád terénu má být nejvýše 10 % ke 
slunečné straně. Součástí pozemku je nutně zeleň (zahrada), poskytující ochranu proti prachu, 
nadměrnému oslunění a silnému větru a dále hřiště. 
Zastavěná plocha nemá přesahovat čtvrtinu pozemku. 
Bezpečnou docházku je možno zajistit vyloučením křížení pěších cest s dopravně zatíženými 
komunikacemi, nebo zřízením podchodů pro pěší. Není-li to možné, zejména ve starší 
zástavbě, zajišťuje se bezpečnost dopravy organizačními opatřeními. 
Sdružovat tato zařízení je možno zejména s prvním stupněm základních škol, v některých 
případech s funkcí bydlení. 
Vzhledem k požadavkům na kvalitu a bezpečnost zařízení je možná návaznost zejména na 
plochy bydlení, rekreace, případně na plochy smíšené obytné. 

Základní vzdělávání 
Požadavky na situování zařízení základního vzdělávání (základní školy, které jsou 
dvoustupňové) i na vlastnosti pozemku jsou obdobné, jako pro zařízení předškolní výchovy. 

Středoškolské vzdělávání 
Zařízení tohoto typu tvoří: gymnázia, střední odborné školy a střední odborná učiliště. 
Situování těchto druhů zařízení je podmíněno návazností na síť veřejné dopravy možností 
spojení k dalším zařízením, která žáci používají (nádraží, speciální zařízení tělovýchovy 
a sportu, zařízení kultury atd.). 
Nároky na kvalitu pozemku jsou obdobné jako u zařízení základního vzdělávání. 
Zastavěná plochy nemá ve většině případů přesahovat čtvrtinu celkové plochy pozemku. 

Témata, do kterých materiál patří