Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




C4_ObcanskeVybaveni_20061206

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

C.4 - 19 

Nelze předpokládat sdružování těchto zařízení s jinými funkcemi. Tato zařízení vytvářejí 
zpravidla areály a mohou být situována i mimo zastavěné území obcí, při zajištění bydlení 
studentů a dobré dopravní dostupnosti (i veřejnou dopravou). 

Terciární vzdělávání 
Vzdělávání tohoto typu se člení na: vysokoškolské (na vysokých školách) a nevysokoškolské 
(pomaturitní studium a vyšší studium s absolutoriem). 
V případě zařízení vysokých škol se jedná o zařízení s velmi rozdílným způsobem zástavby 
a s velmi rozdílnou velikostí pozemků. Z hlediska hygienického je zapotřebí sledovat, aby 
bylo vybrané území chráněno proti nadměrnému hluku, prachu a exhalacím. Optimální je 
rovinný, nepříliš protáhlý pozemek. Způsob a výška zástavby jsou dány provozními specifiky 
příslušné školy, urbanistickými podmínkami a vztahem k okolní zástavbě. Základním 
požadavkem je zajištění rychlého spojení areálu s kulturním a společenským centrem města 
prostřednictvím městské hromadné dopravy. Areál by měl být samostatnými příjezdovými 
komunikacemi napojen na hlavní automobilové komunikace. Propojení s občanským 
vybavením okolních obytných celků je vhodné zajistit vybudováním pěších tras.  
Zařízení je účelné prostorově sdružovat s dalšími vysokými školami a vytvářet vysokoškolské 
areály. 
Pro tento typ zařízení není omezena vazba na další funkční plochy (za předpokladu zachování 
všech příslušných omezení a předpisů). 
V případě zařízení nevysokoškolského vzdělávání nelze ve většině  případů  předpokládat 
nároky na území, neboť studium tohoto typu se realizuje zejména při středních odborných 
školách. 

Školy pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (speciální školy) 
Jedná se o zařízení pro děti a mládež se závažnými typy postižení (mateřské a základní školy 
a zvláštní typy učňovských škol).  
Zájmová oblast pro tato zařízení je daleko větší, než pro ostatní typy škol.  
Je nutno zvlášť dbát na to, aby byla tato zařízení umístěna v prostředí obzvláště dobrém, 
hygienicky nezávadném, chráněném před nepříznivými vlivy a zásadně mimo frekventované 
komunikace. 
Zastavěná plochy nemá ve většině případů přesahovat čtvrtinu celkové plochy pozemku. 
Výhodné je sdružovat na jednom pozemku zvláštní mateřskou a zvláštní základní školu. 
U některých zařízení (výjimečně i u mateřských a základních škol) se předpokládá nepřetržitý 
provoz (internátní forma). 
Vzhledem k požadavkům na kvalitu a bezpečnost zařízení je možná návaznost zejména na 
plochy bydlení, rekreace, případně na plochy smíšené obytné. 

Témata, do kterých materiál patří