04 Technologie staveb 1 - Silniční stavební materiály a technologie na pozemních komunikacích
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Silniční stavební materiály
Silniční stavební materiály
a technologie na pozemních
a technologie na pozemních
komunikacích
komunikacíc
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební,
Ústav pozemních komunikací
Silniční stavební materiály a technologie 2010
komunikacích
komunikacíc
základní rozdělení a vlastnosti
základní rozdělení a vlastnost
Dušan Stehlík
Dušan Stehlí
Obsah
• Rozdělení používaných technologií a silničních
materiálů a pojiv.
• Asfalt jako nejpoužívanější pojivo krytových vrstev.
Silniční stavební materiály a technologie 2010
• Asfalt jako nejpoužívanější pojivo krytových vrstev
• Zkoušení asfaltových pojiv a asfaltových směsí.
• Funkční zkoušky silničních stavebních materiálů
Příčný řez – grafické vyjádření
návrhu vozovky
Katalog vozovek TP 170 – podle návrhového programu LAYEPS
Výstavba, údržba, oprava, recyklace
Výstavba, údržba, oprava, recyklace
a rekonstrukce užívá:
a rekonstrukce užívá
A.) To co se na daném území nachází:• horniny (zeminy, skalní horniny),
• kameniva.
B.) Dováží se jen „ušlechtilé“ materiály:
Silniční stavební materiály a technologie 2010
B.) Dováží se jen „ušlechtilé“ materiály• vápno,
• cement,
• ocel,
• asfalt
Vápno
Vápn
• Nepoužívá se hašené vápno, ale práškovité a nehašené
vzdušné (CaO).
• Vápnem se upravují vlastnosti jemnozrnných zemin
Silniční stavební materiály a technologie 2010
• Vápnem se upravují vlastnosti jemnozrnných zemin
s obsahem pucolánových, jílových minerálů.
• Vápno reaguje s jílovými minerály, dochází ke
shlukování jílových částeček (flokulace) a směs zeminy
s pojivem se stává odolnější proti vodě, proti účinkům
mrazu a jsou pevnější, „únosnější“.
Zlepšení zemin vápnem
Zlepšení zemin vápnem - technologie
technologi
Silniční stavební materiály a technologie 2010
Cement