04 Technologie staveb 1 - Silniční stavební materiály a technologie na pozemních komunikacích
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Silniční stavební materiály a technologie 2010
(Stanovení horní meze oboru
(Stanovení horní meze oboru
plasticity ve
plasticity ve °
°C)
C
Stanovení bodu lámavosti podle
Stanovení bodu lámavosti podle Fraasse
Fraass
Č
SN EN 12593
Č
SN EN 1259
Podstata metody: Jde o stanovení teploty, při které se tenká
vrstva asfaltového pojiva nanesená na ocelový plíšek za
definovaných podmínek ochlazování a zatížení zlomí.
(Stanovení
(Stanovení spodní
spodn meze oboru plasticity ve
meze oboru plasticity ve °C)
C
Silniční stavební materiály a technologie 2010
Základní vlastnost asfaltu umožňuje
Základní vlastnost asfaltu umožňuje
(positiva
positiv )
•
Jednoduché zpracování (stříkání, míchání, obalování kameniva
obalování kameniv ,
nanášení na povrch apod.) za vysoké teploty.
•
Další zpracování výrobku za snižování teploty.
Silniční stavební materiály a technologie 2010
•
Použití výrobku okamžitě po vychladnutí.
•
Snadnou údržbu poškozeného materiálu nanesením nejtenčí vrstvy
asfaltu nebo asfaltového výrobku.
•
Po zahřátí výrobku znovupoužití (recyklaci).
Asfaltová směs = asfalt + kamenivo + (aditiva)
Asfaltová směs = asfalt + kamenivo + (aditiva
Pokládka vrstvy z asfaltové směsi
Pokládka vrstvy z asfaltové směs
Silniční stavební materiály a technologie 2010
Recyklace vozovky pojivem
Recyklace vozovky pojivem -
asfaltová emulze a cement
asfaltová emulze a cemen
Silniční stavební materiály a technologie 2010
Negativní vlastnosti
Negativní vlastnosti – nízké teploty
nízké teploty
Silniční stavební materiály a technologie 2010
Negativní vlastnosti
Negativní vlastnosti – vysoké teploty
vysoké teplot
Silniční stavební materiály a technologie 2010
Zkoušení asfaltových směsí pokrývá návrh, výrobu,
Zkoušení asfaltových směsí pokrývá návrh, výrobu,
provedení a funkční vlastnosti
provedení a funkční vlastnost