12. Management
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- písemná evidence – co a jak bylo vykonáno, vede se zpětná vazba (příjemka, reklamace, dodací list) - komunikační kanály:a) formální – vyplývají z organizační struktury podniku- může probíhat různými směry:
I. komunikace směrem dolů – příkazyII. komunikace směrem nahoru – zpětná vazba na komunikaci směrem dolůIII. horizontální komunikace – probíhá mezi jednotlivými útvary podniku na stejné úrovniIV. diagonální komunikace – probíhá mezi jednotlivými útvary podniku na různých úrovníchb) neformální – vycházejí z náhodných osobních kontaktů, prostřednictvím kterých se šíří informace
6. KONTROLA
- podstatou je posouzení reality s ohledem na řídící záměry - účelem je především:a) preventivní vliv – zjištění nedostatků včas a zabránit dalším nedostatkůmb) zpětná vazba – zjištění, jak jsou úkoly plněny a případně vyvodit postihy nebo vzniklé nedostatky odstranit
- fáze kontrolního procesu:a) získávání a výběr informací b) ověření správnosti získaných informací c) hodnocení kontrolovaných procesů
d) závěry a návrhy opatření pro řídící subjekt e) zpětná kontrola - druhy kontrol:a) namátková x pravidelná b) částečná x stoprocentní
c) kvantitativní x kvalitativní
d) subjektivní x objektivní