Finanční analýza a plánování - Přednáška 8
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
3e) Zaměstnanci jsou odměňováni,motivováni a je o ně pečováno.
Kriterium 4.: Partnerství a zdroje.
4a) Jsou řízeny externí partnerské vztahy.
4b) Jsou řízeny finanční zdroje.
4c) Věnuje se péče budovám,zařízením a materiálům.
4d) Jsou řízeny technologie v organizaci.
4e) Jsou řízeny informace a znalosti.
Kriterium 5.: Procesy.
5a) Procesy jsou navrhovány a řízeny systematicky.
5b) Procesy jsou zdokonalovány a inovovány podle potřeb plného uspokojování a zvyšování hodnoty pro zákazníky a jiné strany.
5c) Výrobky a služby jsou navrhovány a zdokonalovány v souladu spotřebami a očekáváními zákazníků.
5d) Realizuje se výroba, dodávání a servis produktů.
5e) Jsou řízeny a zdokonalovány vztahy se zákazníky.
Kriterium 6.:Výsledky vzhledem k zákazníkům.
6a) Měřítka vnímání ze strany zákazníka.
6b) Ukazatele výkonnosti.
Kriterium 7.: Výsledky vzhledem k zaměstnancům.
7a) Měřítka vnímání zaměstnanců.
7b) Ukazatele výkonnosti.
Kriterium 8.:Výsledky vzhledem ke společnosti.
8a) Měřítka vnímání společností.
8b) Ukazatele výkonnosti.
Kriterium 9.:Klíčové výsledky výkonnosti.
9a) Klíčové finanční i nefinanční výsledky.
9b) Klíčové ukazatele výkonnosti.
Model EFQM se úspěšně rozvíjí a rozvíjí se i metody objektivního i subjektivního hodnocení plnění jednotlivých kriterií. Umožňuje managementu mít přehled o předpokladech dlouhodobého dosahování dobrých finančních výsledků z hlediska potenciálu zdrojů.
BALANCED SCORECARD.
RYCHLÉ ROZŠÍŘENÍ V GLOBÁLNÍM MĚŘÍTKU v 90.letech
DŮVODY:
• zdánlivá jednoduchost - pragmatický přístup k tvorbě BSC,
• všeobecná potřeba zdokonalení a zvýšení účinnosti strategického řízení.
Pro informaci o základní struktuře - viz následující obrázky:
1. HORIZONTÁLNÍ STRUKTURA BSC.
VÝKONNOST PODNIKU A JEJÍ MĚŘENÍ
Koncepce BSC samozřejmě není ničím zcela novým. Musíme ji brát spíše jako syntézu z tradičních finančních ukazatelů a nových nefinančních ukazatelů. Ukazatele se přitom nemají brát jako kontrola chování a úspěchu, nýbrž jako komunikační prostředek pro podnikovou strategii a tím jako motivace pro pracovníky. Jeden z centrálních předpokladů, které tvoří základ BSC, se opírá o vztahy příčiny-účinku. Nejlépe je možno to znázornit na příkladu:
Maximální rentabilita vloženého kapitálu ROI je klasickým hlavním cílem podniku. Pro dosažení tohoto cíle se v dnešní době jeví orientace na zákazníky jako vhodný přístup, to znamená, že se snažíme o rychlejší uspokojování potřeb zákazníků. Dosahuje se to zlepšováním interních procesů, které má pozitivní vliv jak na kvalitu výrobků, tak i na vývojové, výrobní a dodací lhůty. Předpokládá to ovšem, že pracovníci jsou podporováni a že systémy a procesy jsou dále rozvíjeny .
Řetězec příčin a účinků a hodnotové orientace v systému BSC