Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Finanční analýza a plánování - Přednáška 8

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.19 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

3e) Zaměstnanci jsou odměňováni,motivováni a je o ně pečováno.

Kriterium 4.: Partnerství a zdroje.

4a) Jsou řízeny externí partnerské vztahy.

4b) Jsou řízeny finanční zdroje.

4c) Věnuje se péče budovám,zařízením a materiálům.

4d) Jsou řízeny technologie v organizaci.

4e) Jsou řízeny informace a znalosti.

Kriterium 5.: Procesy.

5a) Procesy jsou navrhovány a řízeny systematicky.

5b) Procesy jsou zdokonalovány a inovovány podle potřeb plného uspokojování a zvyšování hodnoty pro zákazníky a jiné strany.

5c) Výrobky a služby jsou navrhovány a zdokonalovány v souladu spotřebami a očekáváními zákazníků.

5d) Realizuje se výroba, dodávání a servis produktů.

5e) Jsou řízeny a zdokonalovány vztahy se zákazníky.

Kriterium 6.:Výsledky vzhledem k zákazníkům.

6a) Měřítka vnímání ze strany zákazníka.

6b) Ukazatele výkonnosti.

Kriterium 7.: Výsledky vzhledem k zaměstnancům.

7a) Měřítka vnímání zaměstnanců.

7b) Ukazatele výkonnosti.

Kriterium 8.:Výsledky vzhledem ke společnosti.

8a) Měřítka vnímání společností.

8b) Ukazatele výkonnosti.

Kriterium 9.:Klíčové výsledky výkonnosti.

9a) Klíčové finanční i nefinanční výsledky.

9b) Klíčové ukazatele výkonnosti.

Model EFQM se úspěšně rozvíjí a rozvíjí se i metody objektivního i subjektivního hodnocení plnění jednotlivých kriterií. Umožňuje managementu mít přehled o předpokladech dlouhodobého dosahování dobrých finančních výsledků z hlediska potenciálu zdrojů.

BALANCED SCORECARD.

RYCHLÉ ROZŠÍŘENÍ V GLOBÁLNÍM MĚŘÍTKU v 90.letech

DŮVODY:

• zdánlivá jednoduchost - pragmatický přístup k tvorbě BSC,

• všeobecná potřeba zdokonalení a zvýšení účinnosti strategického řízení.

Pro informaci o základní struktuře - viz následující obrázky:

1. HORIZONTÁLNÍ STRUKTURA BSC.

VÝKONNOST PODNIKU A JEJÍ MĚŘENÍ

Koncepce BSC samozřejmě není ničím zcela novým. Musíme ji brát spíše jako syntézu z tradičních finančních ukazatelů a nových nefinančních ukazatelů. Ukazatele se přitom nemají brát jako kontrola chování a úspěchu, nýbrž jako komunikační prostředek pro podnikovou strategii a tím jako motivace pro pracovníky. Jeden z centrálních předpokladů, které tvoří základ BSC, se opírá o vztahy příčiny-účinku. Nejlépe je možno to znázornit na příkladu:

Maximální rentabilita vloženého kapitálu ROI je klasickým hlavním cílem podniku. Pro dosažení tohoto cíle se v dnešní době jeví orientace na zákazníky jako vhodný přístup, to znamená, že se snažíme o rychlejší uspokojování potřeb zákazníků. Dosahuje se to zlepšováním interních procesů, které má pozitivní vliv jak na kvalitu výrobků, tak i na vývojové, výrobní a dodací lhůty. Předpokládá to ovšem, že pracovníci jsou podporováni a že systémy a procesy jsou dále rozvíjeny .

Řetězec příčin a účinků a hodnotové orientace v systému BSC

Témata, do kterých materiál patří