Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management - Otázky na zápočtový test

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (61 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

c) delegování pravomoci pro splnění úkolů

d) delegování pravomoci pro určení výsledků, které jsou na určité pozici již splněny

3. Organizační struktura bývá definována jako

a) neformalizovaný systém, v jehož rámci jsou úkoly (práce) rozděleny, seskupeny a koordinovány

b) jednotný neformalizovaný systém, v jehož rámci jsou úkoly (práce) rozděleny, seskupeny a koordinovány

c) neformalizovaný, decentralizovaný systém, v jehož rámci jsou úkoly (práce) rozděleny, seskupeny a koordinovány

d) formalizovaný systém, v jehož rámci jsou úkoly (práce) rozděleny, seskupeny a koordinovány

4. Mezi nejčastěji rozlišované typy organizačních struktur nepatří

a) divizionální OS

b) maticová OS

c) krabicová OS

d) funkcionální OS

5. O vztahu nadřízenosti a podřízenosti platí:

a) Vztahy nadřízenosti a podřízenosti sice usnadňují organizačním jednotkám vykonávání činností, vnášejí však do společnosti špatnou koordinaci činností.

b) Tyto vztahy lze považovat za podružné organizační vztahy.

c) Jsou to činitelé, které činí organizační strukturu společnosti funkční.

d) Používání těchto vztahů se nedoporučuje, vnášejí totiž zmatek do činností vykonávaných ve společnosti.

6. Pro divizionální organizační strukturu je charakteristické:

a) Uplatňuje se zejména v rámci menších organizací

b) Členové organizace jsou charakterističtí velmi nízkou odborností

c) Bývá orientována produktově, regionálně, procesně apod.

d) Je nevhodná k implementaci v rámci ČR

7. Pro maticovou organizační strukturu je charakteristická:

a) Uplatňuje se často v rámci menších organizací

b) Členové organizace jsou charakterističtí nízkou odborností

c) Je schopna generovat pracovní týmy pro řešení firemních projektů

d) Je nevhodná k implementaci v rámci ČR

8. Co nepatří mezi funkce organizování?

a) Delegování odpovědnosti

b) Specializování prací

c) Delegování pravomocí

d) Vytváření organizačních jednotek

9. Co neplatí pro vztahy nadřízenosti a podřízenosti?

a) Vnáší do společnosti harmonii

b) Jsou to základní organizační vztahy

c) Činí organizační strukturu funkční

d) Usnadňují organizačním jednotkám vykonávání činností

10. Co nezahrnuje proces delegování pravomoci?

a) Určení odpovědnosti a finančního či nefinančního postihu pro pozici, které byla pravomoc delegována.

b) Určení výsledků, které jsou na určité pozici, kam je pravomoc delegována, očekávány.

c) Určení úkolů pro pozici, které je pravomoc delegována.

d) Určení osoby, která odpovídá za splnění úkolů na pozici, kam byla delegována pravomoc.

1. Leadership v užším významu nelze chápat jako

a) odstraňování vnitřních překážek

b) uplatňování vlivu jednoho člověka na druhé

c) dodávání mentální energie

d) objevování a snižování potenciálu lidí

2. Pojem vedení znamená

Témata, do kterých materiál patří