Marketing - zápisky ze cvik
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Marketing
CVIČENÍ
Cílem marketingu je spokojený a loajální zákazník
TRH
Místo, kde se setkává nabídka s poptávkou
Vytváří cenu a množství
Z pohledu marketingu trh vnímáme jako:
“Celkovou poptávku po určitém produktu v určitém množství, lokalitě, čase, marketingovém prostředí jako výsledek určitého marketingového úsilí dodavatelů.“
B2B - bussiness to bussiness
Průmyslový trh
B2C - bussiness to customer
Spotřebitelský trh
B2G - Bussiness to goverment
C2C - Customer to customer
PRŮZKUM TRHU – metody
Dotazníkové šetření (je těžké provést kvalitní dotazníkové šetření)
Těžké otázky a otázky na příjem situovat až ke konci dotazníku, na začátku a na úplném konci jednoduché otázky)
Demografický průzkum (na základě dat statistického úřadu)
Pozorování (sledování zvyků zákazníků)
Sledování konkurence (zjistit informace od zákazníků konkurence, sám se stát zákazníkem)
SEGMENTACE TRHU – faktory
Tržní segment by měl být měřitelný, přístupný a dostatečně velký
Geografická data
Stát, region, okres, …
Velikost
Typ osídlení (zemědělské stroje)
Podnebí
Morfologie krajiny
Demografická kritéria
Pohlaví
Věk
Velikost rodiny
Socioekonomická kritéria
Příjem
Vzdělání
Povolání
Etnografická kritéria
Náboženství
Hodnoty
Národnost
Rasa
Fyziografická kritéria
Výška
Váha
obvod pasu
kvantitativní charakteristika
zdravotní stav
kvalita vlasů
kvalita zubů
Socio-psychologická kritéria
Sociální třída (Lidl)
Anarchisti
Fanoušci
skinheadi
Behaviorální kritéria
Frekvence nákupu
Preference užitných vlastností
Stupeň věrnosti značce
CVIČENÍ
TRŽNÍ SEGMENTY
P R O D U K T Y P1 LYŽE P2 VÁZÁNÍ P3 BOTY P4 HELMA SEGMENTY S1 PROFESIONÁL S2 POKROČILÝ S3 ZAČÁTEČNÍK S4 DÍTĚ pokrytí celého trhu – vše pro všechny tržní zaměření – zaměříme se na segment a pro něj děláme všechny výrobky produktová strategie – jeden druh výrobku děláme pro všechny segmenty výběrová strategie – více výrobků do více segmentů koncentrovaná strategie – soustředíme se na produkty pro jeden segment, na jeden výrobekPodstatná je konkurence v daném segmentu
Když vznikne nový segment, přizpůsobíme se
4P – MARKETINGOVÝ MIX
Mix nástrojů ke zvýšení poptávky
ZÁKLADNÍ MARKETINGOVÝ MIX
PRODUCT – výrobek
PRICE – cena
PLACEMENT – distribuce (jak se produkt dostane k zákazníkovi)
PROMOTION – propagace
ROZŠÍŘENÝ MARKETINGOVÝ MIX
PEOPLE – lidi (zaměstnanci)
4C
CUSTOMER VALUE - hodnota
Individuální hodnota
Užitek z věci samotné
Sociální hodnota
Běžná cena
Finanční užitek
COST – náklady
Držet je co nejníž
Musíme započítat i dopravu zákazníka ke zboží – pro zákazníka je to náklad
COMFORT- pohodlí
Dětské sedačky ve vozíku, parkoviště pro rodiny s dětmi
COMUNICATION – komunikace
Zákazník musí mít pocit, že se může na cokoliv zeptat