Marketing - zápisky ze cvik
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
PRODUKT
Je to to, co uspokojí potřebu zákazníka
Produktem může být i služba
Pero na psaní
CVIČENÍ
CYKLUS TRŽNÍ ŽIVOTNOSTI VÝROBKU
Trh nikdy nemůže růst do nekonečna
Zavádění
Informační reklama, přemlouvání inovátorů (lidí, co koupí vše, co je na trhu nové)
Růst
Podpora prodeje – 2+1, akce
Zralost
Připomínací reklama
Úpadek/Zánik
Odbyt klesl až na nulu, všichni už výrobek mají nebo už je marketingová komunikace nulová (realita ale bývá jiná)
ALTERNATIVY
Módnost/Sezónnost
Před vstupem na trh výrobek propagujeme, aby zákazníci věděli o jeho vstupu na trh
Výrazně dobrá komunikace před zavedením
Předprodej
U výrobku se vyrábí stále stejné množství
Limitovaná edice
Špatný produkt (dobrovolně stažen z trhu, porušení zákona, živelná událost, zničení výroby)
Prodeje se mění, neustále dochází k jemným výkyvům (víkend-týden, boj s konkurencí)
Likvidace zásob, výprodej
Dobrá marketingová komunikace
Je potřeba dobře promyslet, abychom nevynaložily vyšší náklady za reklamu, než byly příjmy ze zlevněného zboží
Neuspokojená poptávka
Opatrně, zákazníky mohou přejít ke konkurenci
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE
Hlavní faktor prodejů
Pokud máme dobrou marketingovou komunikace, jsme schopní prodat i špatný výrobek
FUKNCE MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Informovat
Přesvědčit
Připomínat
FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
REKLAMA
Masová neosobní forma komunikace
Prezentace produktu/služby
Televize, rozhlas, internet
Legislativa reklamy - §40/1995 o regulaci reklamy
Definice reklamy
Reklama NESMÍ …:
… být klamavá
… využívat motivu strachu (pasta parodontax)
… být srovnávací – speciální podmínky
… nikoho a nic poškozovat (Hyundai X Škoda, titulek, že se jedná pouze o reklamu)
… být skrytá (doporučení od lékařů, produkty ve videoklipech, u seriálu musí být uvedeno na začátku, že se jedná o sponzora pořadu, pak se jedná o product placement, ne skrytou reklamu)
... být podprahová (mimo smyslové vnímání, rychlejší snímky, není potvrzeno ani vyvráceno, že to funguje)
… propagovat výrobky nebo služby, které jsou nelegální
Zvláštní podmínky jsou stanoveny pro …:
letákové akce (jasně uvedený počet kusů, nebo informace, že akce platí do vyprodání zásob)
reklamu cílenou na lidi mladší 18 let
reklamu na alkohol, tabák, střelivo, pohřebnictví …
Rada pro reklamu:
Nestranná a nezisková organizace
Sestavuje etický kodex
Reklama nesmí být v rozporu s dobrými mravy
Nesmí se zneužívat ženské tělo v reklamách, kde to nesouvisí s produktem
Reklama nesmí nikoho urážet
Součástí je arbitrážní komora
PUBLIC RELATIONS
Zlepšuje image společnosti
Interní část – zaměřená na spokojenost zaměstnanců a okolí
Externí část – zaměřená na spokojenost zákazníků
Formy PR
Publikace
Akce (veletrhy, vánoční večírky)