Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - zápisky ze cvik

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (76.35 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PRODUKT

  • Je to to, co uspokojí potřebu zákazníka

  • Produktem může být i služba

Pero na psaní

  1. CVIČENÍ

CYKLUS TRŽNÍ ŽIVOTNOSTI VÝROBKU

Trh nikdy nemůže růst do nekonečna

  1. Zavádění

    • Informační reklama, přemlouvání inovátorů (lidí, co koupí vše, co je na trhu nové)

  2. Růst

    • Podpora prodeje – 2+1, akce

  3. Zralost

    • Připomínací reklama

  4. Úpadek/Zánik

    • Odbyt klesl až na nulu, všichni už výrobek mají nebo už je marketingová komunikace nulová (realita ale bývá jiná)

ALTERNATIVY
  1. Módnost/Sezónnost

  1. Před vstupem na trh výrobek propagujeme, aby zákazníci věděli o jeho vstupu na trh

  1. Výrazně dobrá komunikace před zavedením

  1. Předprodej

  1. U výrobku se vyrábí stále stejné množství

  1. Limitovaná edice

  1. Špatný produkt (dobrovolně stažen z trhu, porušení zákona, živelná událost, zničení výroby)

  1. Prodeje se mění, neustále dochází k jemným výkyvům (víkend-týden, boj s konkurencí)

  1. Likvidace zásob, výprodej

    • Dobrá marketingová komunikace

    • Je potřeba dobře promyslet, abychom nevynaložily vyšší náklady za reklamu, než byly příjmy ze zlevněného zboží

  1. Neuspokojená poptávka

    • Opatrně, zákazníky mohou přejít ke konkurenci

MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE

  • Hlavní faktor prodejů

  • Pokud máme dobrou marketingovou komunikace, jsme schopní prodat i špatný výrobek

FUKNCE MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
  1. Informovat

  2. Přesvědčit

  3. Připomínat

FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
REKLAMA
  • Masová neosobní forma komunikace

  • Prezentace produktu/služby

  • Televize, rozhlas, internet

  • Legislativa reklamy - §40/1995 o regulaci reklamy

    • Definice reklamy

    • Reklama NESMÍ …:

      • … být klamavá

      • … využívat motivu strachu (pasta parodontax)

      • … být srovnávací – speciální podmínky

      • … nikoho a nic poškozovat (Hyundai X Škoda, titulek, že se jedná pouze o reklamu)

      • … být skrytá (doporučení od lékařů, produkty ve videoklipech, u seriálu musí být uvedeno na začátku, že se jedná o sponzora pořadu, pak se jedná o product placement, ne skrytou reklamu)

      • ... být podprahová (mimo smyslové vnímání, rychlejší snímky, není potvrzeno ani vyvráceno, že to funguje)

      • … propagovat výrobky nebo služby, které jsou nelegální

    • Zvláštní podmínky jsou stanoveny pro …:

      • letákové akce (jasně uvedený počet kusů, nebo informace, že akce platí do vyprodání zásob)

      • reklamu cílenou na lidi mladší 18 let

      • reklamu na alkohol, tabák, střelivo, pohřebnictví …

  • Rada pro reklamu:

    • Nestranná a nezisková organizace

    • Sestavuje etický kodex

      • Reklama nesmí být v rozporu s dobrými mravy

      • Nesmí se zneužívat ženské tělo v reklamách, kde to nesouvisí s produktem

      • Reklama nesmí nikoho urážet

    • Součástí je arbitrážní komora

PUBLIC RELATIONS
  • Zlepšuje image společnosti

    • Interní část – zaměřená na spokojenost zaměstnanců a okolí

    • Externí část – zaměřená na spokojenost zákazníků

  • Formy PR

    • Publikace

    • Akce (veletrhy, vánoční večírky)

Témata, do kterých materiál patří