Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mikroekonomie - Všechny otázky ke zkoušce z mikra

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (281.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. Jaká část individuální nabídkové křivky na dokonale konkurenčním trhu je totožná s částí křivky MC firmy (odkud pokud – nakreslete)….str.48

Od průsečíku MC=AVC=MR=P, MC=AC=MR=P, MC=MR=P

  1. Jakou hodnotu má MR dominantní firmy v bodě, kdy lineární poptávková křivka po její produkci je cenově nepružná? (3b) b)záporná

  2. Co je to monopson? (3b)

Trh, na kterém je 1 kupující (opak monopolu).

  1. zobrazte dlouhodobou rovnováhu na trhu monopolistické konkurence….str 71

  2. Objasněte pojem Lernerův index a napište jej. (4b)

Vyjadřuje monopolní sílu. L=P-MC/P

  1. Křivka nabídky monopolu

Neexistuje, protože neexistuje jedinečný vztah mezi cenou a množstvím.

  1. Změna kterého z následujících faktorů nepovede k posunu poptávkové křivky po pneumatikách? (3b)

    1. Cena automobilů

    2. Cena benzínu ???

    3. Rozhodnutí spotřebitelů jezdit méně

    4. Cena pneumatik

  2. Níže uvedený obrázek znázorňuje speciální případy křivek poptávky, resp. Nabídky. Doplňte do tabulky k jednotlivým situacím písmeno A či B podle toho, který ze dvou obrázků danou situaci vystihuje (4b)

A, B, B, A ???

  1. Firma operující v podmínkách monopolu, sledující kritérium maximalizace zisku prodává svoje výrobky za situace, kdy MR = 2 Kč a AC = 1,75 Kč, což je v daném případě minimum průměrných nákladů. Které z následujících doporučení je za dané situace správné? (3b)

    1. Zvýšit cenu

    2. Zvýšit objem produkce a snížit cenu

    3. Snížit objem výroby a prodeje

d. Neměnit objem výroby, protože firma je v optimu???

  1. identifikujte odlišnosti trhů výrobních faktorů v porovnaní s trhy zboží a služeb

- poptávka po výrobních faktorech není motivována uspokojováním osobní spotřeby, ale potřebou získání zdrojů pro výrobu

- poptávka po jednotlivých faktorech je vzájemně provázána (odvozená poptávka = poptávka po výrobním faktoru je závislá na poptávce po finálním výrobku)

- trh VF je víc ovlivňován politickými vlivy (války,embarga..)

- spotřebitelé na trhu VF mají větší tendence k využívání substituce

- obchoduje se v daleko větších objemech

  1. co je to produkční funkce?

Ukazuje závislost produkce na množství výrobních faktorů. S každým přírůstkem variabilního faktoru se přírůstky produkce nejdřív zvyšují a pak klesají.

  1. Definice zákona klesajících výnosů. (3b)

ZKV popisuje situaci, kdy při postupném zvětšování spotřeby jednoho výrobního faktoru v kombinaci s pevně danými množstvími jiných výrobních faktorů začne výnosnost od jistého bodu klesat.

  1. Co jsou to mezní náklady na výrobní faktor? (MFC – Marginal Factor Cost) (3b)

MFC jsou dodatečné náklady, které firmě vznikají při najmutí dodatečné jednotky výrobního faktoru.

  1. vyjmenovat nedokonalosti na trhu práce na straně nabídky

    • strukturální různorodost (lékaři, piloti…)

    • diskrétnost nabídky (omezení pracovní doby, platová stupnice)

    • mimoekonomické vlivy (aktivity odborů, regulační aktivity vlády)

  2. Vyjmenujte nedokonalosti na trhu práce na straně poptávky (3b)

Témata, do kterých materiál patří