Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
25
(poptávky)a)potenciál poptávky se tříští - je čím dál tím rozmanitější b) podmínky dodávek a
platební podmínky jsou stále více určovány kupujícím spíše než prodávajícím
Změny v reálné ekonomice vedou k důsledkům v průmyslové organizaci a to:
1) tlak na zvyšování kapacit 2) prodlužování průběžných dob 3) zhoršování spolehlivosti
dodržování termínu
60. Životní cyklus výrobku
fáze: zavádění – otazníky růstu – hvězdy zralosti – krávy nasycení - psi
1)Těžiště podnikání: vývoj výrobku, výroba, marketing Strategie: získat podíl na trhu, počítat se
zt
rátami Služby zákazníkům: zlepšit
2)Těžiště podnikání: výroba, marketing, rozmísťování zásob Strategie: udržet podíl na trhu, udržet
dostatečné disponibilní finanční prostředky Služby zákazníkům: optimalizovat
3)Těžiště podnikání: marketing, rozmísťování zásob, finance Strategie: udržet podíl na trhu,
snižovat náklady, zajistit finanční prostředky Služby zákazníkům: udržovat, event. diferencovat
podle zákazníků (segmentů trhu)
4)Těžiště podnikání: finance Strategie: vyřadit výrobek, minimalizovat ztráty Služby zákazníkům:
udržovat jen pro vybrané zákazníky (segmenty trhu)
61 Výkony logistiky a jejich měření
-
Systém ukazatelů v rámci controllingu logistiky
-
Základním požadavkem vstupu do analýzy ukazatelů je vytvoření strukturních a rámcových
ukazatelů, které se vztahují na:
a) rozsah úkolů, které se mají vykonat (objem a struktura výkonů)
b) počet a kapacita nositelů úkolů (pracovníci a kapacita výrobní základny)
c) časový interval sledování nákladů.
Ukazatelé pro vyhodnocování logistických procesů:
- uk
azatelé produktivity - pracovních sil a technických zařízení provozu
-
ukazatelé hospodárnosti - vyjadřující poměr logistických nákladů k určitým jednotkám výkonu