Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Teorie - verze1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.48 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

58.  Definujte nákupní mix 

Nákupní marketingový mix obsahuje soubor nástrojů, které má k dispozici nákup k tomu, aby 
naplnil strategické cíle firmy. 
Obrázek: Trh opatřovací – podnik – trh výrobků 

Informační a komunikační nákupní mix (informační mix - schopnost vytvořit informační soubory o 

vnitřních parametrech podniku a současně i o vnější situaci na trhu zdrojů nákupu, komunikační 
mix - schopnost komunika

ce jak s partnery uvnitř podniku, tak i s disponibilními či již reálnými 

dodavateli) 

Výrobkový nákupní mix - schopnost fundovaně se účastnit spolurozhodování o nejvýhodnější 

materiálové variantě finálního výrobku, o nákladech, prodejnosti a konkurenční schopnosti 
výrobku 

Cenový mix - schopnost provádět optimální cenovou politiku nejen s ohledem na absolutní 

cenovou výši, ale vzhledem na vazby na celkové 

Logistický mix - je provázen rozhodováním o nákupních logistických podmínkách a řešeních 

následujících komplexů problémů 

Dodávkový mix - Kontraktační mix - Mix služeb  

-

dodavatelský mix - schopnost vybrat optimálního dodavatele, což předpokládá dokonalou znalost 

dodavatelů 
-

ekonomické důsledky nákupních rozhodnutí v nákladech a v konečném ekonomickém efektu 

podniku (srážky, slevy, platební podmínky) 
 
59. Globalizace v logistice - 

V poslední letech došlo k výrazným změnám v ekonomickém prostředí, často se hovoří o tzv. 

nové ekonomice, nebo též digitální popř. síťové ekonomice.  

Tyto změny - v literatuře označované megatrendy, mezi něž patří globalizace, technologický 

pokrok, individualizace produktů, integrace zákazníků apod.- Současná logistika musí zabezpečit 
toky zboží rychleji, přesněji a kdekoliv na světě. Pozornost se přesouvá od fyzické optimalizace k 
informačním tokům a spolupráci mezi partnery v dodavatelské síti. Mezi globálně působící faktory 
lze zařadit také elektronické podnikání neboli e-business. - trend individualizace požadavků 

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály