Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
čistá spotřeba se určí základní metodou, neužitečná spotřeba se určí podle
technických norem přídavků, ztrát, odpadu
Propočtově analytická metoda s využitím stechiometrických propočtů -
čistá spotřeba se zjistí stechiometrickými výpočty z údajů o výchozí surovině,
neužitečná spotřeba podle technologických podkladů nebo zkušební metodou
Propočtově analytická metoda grafických (energetických) charakteristik
-
celková spotřeba energie je zčásti proporcionálně závislá na výkonu zařízení a
části fixní (chod naprázdno). Proporcionální spotřeba se stanoví pomocí grafických
charakteristik spotřeby při různém zatížení, fixní spotřeba se určí podle údajů o
minul
é spotřebě
Řízení zásob - podle zakázky – pull systém . Zakázka „vytahuje“ zásoby
-
Podle prognózy poptávky – push systém . „tlačí“ na trh zásoby
Normování zásob
Normativ zásob
Časová norma zásob
Nz = Nč x VNd [Kč]
Nč = ( c/2 + t + p) [dny]
63 Nákupní matketing Pojetí nákupního marketingu lze obecně shrnout do následujících kritérií:
1) Rozhodování a hodnocení ekonomických parametrů nákupu je nutno, aby se provádělo v
souladu s dlouhodobými strategickými cíli podniku, což znamená vliv na
zajišťování dlouhodobé prosperity
2) Nákup se musí stát důležitým článkem plnění strategických cílů a musí být součástí
vrcholového strategického rozhodování podniku
3) Nákup vyžaduje dokonalý informační systém s využitím dokonalé informační technologie
4) Osobnost n
ákupčího podniku musí odpovídat požadavku „obchodního vyslance firmy na trhu“
na základě solidní spolupráce (idea tolerance, legality a etiky)
5) Nákup podniku musí prokazovat schopnost komplexního vidění jeho cílů a problémů jako
subjektu trhů (řízení logistických procesů uvnitř firmy, jakost, ekonomika
firmy)
6) Dodavatele v procesu směny je nutno chápat jako ústřední vnější subjekt nákupního
managementu (znalost dodavatelů – jejich slabých a silných stránek, tržní
marketingové strategie, konfigurace jejich marketingového mixu, ekonomické situace a postavení
na trhu)
7) Plán nákupu jako důležitý nástroj řízení musí plnit požadavek elasticity, citlivě reagovat na
změny vnitřních i vnějších podmínek nákupu
8) Tvorba nákupní strategie je nezbytná a zahrnuje průzkumné, analytické, predikční, rozhodovací
a tvůrčí projekční aktivity, které formulují cíle. Současně nákupní strategie vybírá optimální
použitelné nástroje pro její realizaci a určuje požadavky na zdroje
64. Skladování