Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Teorie - verze1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.48 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

čistá spotřeba se určí základní metodou, neužitečná spotřeba se určí podle  

technických norem přídavků, ztrát, odpadu 
 
Propočtově analytická metoda s využitím stechiometrických propočtů -

čistá spotřeba se zjistí stechiometrickými výpočty z údajů o výchozí surovině,  

neužitečná spotřeba podle technologických podkladů nebo zkušební metodou 
 
Propočtově analytická metoda grafických (energetických) charakteristik 
-

celková spotřeba energie je zčásti proporcionálně závislá na výkonu zařízení a  

části fixní (chod naprázdno). Proporcionální spotřeba se stanoví pomocí grafických  
charakteristik spotřeby při různém zatížení, fixní spotřeba se určí podle údajů o  
minul

é spotřebě 

Řízení zásob - podle zakázky – pull systém . Zakázka „vytahuje“ zásoby 

Podle prognózy poptávky – push systém . „tlačí“ na trh zásoby 

 
Normování zásob   

Normativ zásob 

Časová norma zásob 

Nz = Nč x VNd [Kč] 

Nč = ( c/2 + t + p) [dny] 
 
63 Nákupní matketing Pojetí nákupního marketingu lze obecně shrnout do následujících kritérií: 
1) Rozhodování a hodnocení ekonomických parametrů nákupu je nutno, aby se provádělo v 
souladu s dlouhodobými strategickými cíli podniku, což znamená vliv na  
zajišťování dlouhodobé prosperity 
2) Nákup se musí stát důležitým článkem plnění strategických cílů a musí být součástí 
vrcholového strategického rozhodování podniku 
3) Nákup vyžaduje dokonalý informační systém s využitím dokonalé informační technologie 
4) Osobnost n

ákupčího podniku musí odpovídat požadavku „obchodního vyslance firmy na trhu“ 

na základě solidní spolupráce (idea tolerance, legality a etiky) 
5) Nákup podniku musí prokazovat schopnost komplexního vidění jeho cílů a problémů jako 
subjektu trhů (řízení logistických procesů uvnitř firmy, jakost, ekonomika  
firmy) 
6) Dodavatele v procesu směny je nutno chápat jako ústřední vnější subjekt nákupního 
managementu (znalost dodavatelů – jejich slabých a silných stránek, tržní  
marketingové strategie, konfigurace jejich marketingového mixu, ekonomické situace a postavení 
na trhu) 
7) Plán nákupu jako důležitý nástroj řízení musí plnit požadavek elasticity, citlivě reagovat na 
změny vnitřních i vnějších podmínek nákupu 
8) Tvorba nákupní strategie je nezbytná a zahrnuje průzkumné, analytické, predikční, rozhodovací 
a tvůrčí projekční aktivity, které formulují cíle. Současně nákupní strategie vybírá optimální 
použitelné nástroje pro její realizaci a určuje požadavky na zdroje 
 
64. Skladování
 
 

Témata, do kterých materiál patří