Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Vypracované otázky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (191.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

ízení zásob 

- podle zakázky – pull systém . Zakázka „vytahuje“ zásoby 
- Podle prognózy poptávky – push systém . „tlačí“ na trh zásoby 
Normování zásob Časová norma zásob 
Nč = ( c/2 + t + p) [dny] 
Normativ zásob 
Nz = Nč x VNd [Kč] 

63. Nákupní matketing 
Pojetí nákupního marketingu lze obecně shrnout do následujících kritérií: 
1) Rozhodování a hodnocení ekonomických parametrů nákupu je nutno, aby se provádělo v souladu s 
dlouhodobými strategickými cíli podniku, což znamená vliv na  
zajišťování dlouhodobé prosperity 
2) Nákup se musí stát důležitým článkem plnění strategických cílů a musí být součástí vrcholového 
strategického rozhodování podniku 
3) Nákup vyžaduje dokonalý informační systém s využitím dokonalé informační technologie 
4) Osobnost nákupčího podniku musí odpovídat požadavku „obchodního vyslance firmy na trhu“ na základě 
solidní spolupráce (idea tolerance, legality a etiky) 
5) Nákup podniku musí prokazovat schopnost komplexního vidění jeho cílů a problémů jako subjektu trhů 
(řízení logistických procesů uvnitř firmy, jakost, ekonomika  
firmy) 
6) Dodavatele v procesu směny je nutno chápat jako ústřední vnější subjekt nákupního managementu 
(znalost dodavatelů – jejich slabých a silných stránek, tržní  
marketingové strategie, konfigurace jejich marketingového mixu, ekonomické situace a postavení na trhu) 
7) Plán nákupu jako důležitý nástroj řízení musí plnit požadavek elasticity, citlivě reagovat na změny 
vnitřních i vnějších podmínek nákupu 
8) Tvorba nákupní strategie je nezbytná a zahrnuje průzkumné, analytické, predikční, rozhodovací a tvůrčí 
projekční aktivity, které formulují cíle. Současně nákupní strategie vybírá optimální použitelné nástroje pro 
její realizaci a určuje požadavky na zdroje 
 
64. Skladování
 
Skladování, jako jedna z činností podniku, má několik samostatných funkcí: 
- materiálové prvky pro výrobní proces musejí být skladovány v takovém množství, jakého je potřeba pro 
plynulost výrobního procesu 
- rozpracované výrobky je třeba skladovat tak dlouho, než budou potřebné pro další výrobní postupy 
- hotové výrobky musí být skladovány do té doby, až si je vyžádá zákazník  
- je třeba skladovat náhradní díly pro možné opravy výrobních zařízení 
- je třeba skladovat náhradní díly, které jsou nutné pro vadné výrobky pro odstranění závad vzniklých po 
převodu vlastnictví. 
Každá z činností uvedených výše zahrnuje řízení a kontrolu získávání a 
skladování daných položek pro budoucí použití. Požadavky na řízení a kontrolu 
nejsou však závislé na důvodech k založení těchto zásob a jejich určeného 
použití. 
 
65. podmínky rozhodování v systémovém přístupu
 
Logistický management pracuje za podmínek užití: 
Systémové teorie x procesního řízení 
Řídí v podmínkách systémů, daných charakteristikami: 
1) nejistoty 
2) složitosti 
VYROVNÁNÍ SE S NEJISTOTAMI 
Záporné účinky nejistot lze minimalizovat způsoby: 
- zajistit spolehlivé predikce a jejich úpravy na základě skutečné situace 
- do plánování zabudovat určitou vůli 
- mít k dispozici adekvátní informační systém 
- vytvořit pružnost v celém podniku 
 
VYROVNÁNÍ SE SLOŽITOSTÍ 
- zabezpečit, aby koncepce logistického systému byla co nejjednodušší. 
- dle možnosti uskutečnit dekomposici složitých situací 
- strukturovat logistický systém - zavést horizontální,vertikální i organizační strukturu pro podnik 
nejvýhodnější 

Témata, do kterých materiál patří