Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Vypracované otázky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (191.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

59. Globalizace v logistice 
- V poslední letech došlo k výrazným změnám v ekonomickém prostředí, často se hovoří o tzv. nové 
ekonomice, nebo též digitální popř. síťové ekonomice.  
- Tyto změny - v literatuře označované megatrendy, mezi něž patří globalizace, technologický pokrok, 
individualizace produktů, integrace zákazníků apod. 
- Současná logistika musí zabezpečit toky zboží rychleji, přesněji a kdekoliv na světě. Pozornost se přesouvá 
od fyzické optimalizace k informačním tokům a spolupráci mezi partnery v dodavatelské síti. Mezi globálně 
působící faktory lze zařadit také elektronické podnikání neboli e-business. 
- trend individualizace požadavků (poptávky) 
a)potenciál poptávky se tříští - je čím dál tím rozmanitější 
b) podmínky dodávek a platební podmínky jsou stále více určovány kupujícím spíše než prodávajícím  
Změny v reálné ekonomice vedou k důsledkům v průmyslové organizaci a to: 
1) tlak na zvyšování kapacit  
2) prodlužování průběžných dob  
3) zhoršování spolehlivosti dodržování termínu  
 
60. Životní cyklus výrobku
 
fáze:   zavádění - otazníky 

růstu - hvězdy 
zralosti - krávy 
nasycení - psi 

1)Těžiště podnikání: vývoj výrobku, výroba, marketing 
Strategie: získat podíl na trhu, počítat se ztrátami 
Služby zákazníkům: zlepšit 
2)Těžiště podnikání: výroba, marketing, rozmísťování zásob 
Strategie: udržet podíl na trhu, udržet dostatečné disponibilní finanční prostředky 
Služby zákazníkům: optimalizovat 
3)Těžiště podnikání: marketing, rozmísťování zásob, finance 
Strategie: udržet podíl na trhu, snižovat náklady, zajistit finanční prostředky 
Služby zákazníkům: udržovat, event. diferencovat podle zákazníků (segmentů trhu) 
4)Těžiště podnikání: finance 
Strategie: vyřadit výrobek, minimalizovat ztráty 
Služby zákazníkům: udržovat jen pro vybrané zákazníky (segmenty trhu) 
 
61 Výkony logistiky a jejich měření
 
- Systém ukazatelů v rámci controllingu logistiky 
- Základním požadavkem vstupu do analýzy ukazatelů je vytvoření strukturních a rámcových ukazatelů, 
které se vztahují na: 
a) rozsah úkolů, které se mají vykonat (objem a struktura výkonů) 
b) počet a kapacita nositelů úkolů (pracovníci a kapacita výrobní základny) 
c) časový interval sledování nákladů. 
 
Ukazatelé pro vyhodnocování logistických procesů: 
- ukazatelé produktivity - pracovních sil a technických zařízení provozu 
- ukazatelé hospodárnosti - vyjadřující poměr logistických nákladů k určitým jednotkám výkonu 
- ukazatelé kvality - k posouzení stupně dosažení zadaného cíle. 
  
Strukturní a rámcoví ukazatelé 
♦ struktura objednávek v % 
hodnota objednávek v objednací době do určité fin.výše × 100 / celková hodnota objednávek 
♦ počet dodacích položek na jeden dodací list 
 
 
 

Témata, do kterých materiál patří