Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otevrene-otazky-ke-zkousce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (611.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

11.TIMEMANAGEMENT – PŘÍČINY NEPRODUKTIVNÍHO ČASU A JAK NA TO:

Time management je sadou postupů, doporučení a nástrojů pro plánování času, obvykle za účelem zvýšení efektivnosti využití času. Time management v současnosti zahrnuje širokou škálu aktivit, mezi které patří plánování, přidělování, stanovení cílů, delegování, analýza stráveného času, monitorování a stanovení priorit. Strategie Time managementu by měla vždy začít stanovením osobních cílů. Tyto cíle by měli být zaznamenány a mohou být rozděleny do řízení projektů, akčních plánů, nebo jednoduchých seznam úkolů. Pro jednotlivé úkoly či cíle může být následně stanovena důležitost a mohou být také nastaveny lhůty. Výsledkem tohoto procesu je plán se seznamem úkolů, rozvrh nebo kalendář aktivit. Lze si také stanovit denní, týdenní, měsíční plánovací období spojené s různými hodnoceními.

  • 12. POPIŠTE JEDNOTLIVÉ SLOŽKY DEMINGOVA CYKLU PDCA, GRAFICKY ZNÁZORNĚTE + PŘÍKLADY Z FIREMNÍ PRAXE:

Plan - věci plánuj promyšleně, plánuj dopředu v čase a kapacitách, ale taky jakým způsobem věci budeš dělat.

Do - věci dělej, realizuj podle nastavených plánu, při realizaci využívej umění organizování, rozhodování, vedení.

Check - potom, co věci realizuješ, podívej se zpět, zkontroluj jak to dopadlo, porovnej s plánem, který jsi si stanovil.

Act - pokud zjistíš, že výsledek není v souladu s plánem, případně, že by věci bylo možno dělat ještě lépe, udělej nápravu, zlepši to!

Deminguv cyklus PDCA - příklad z firemní praxe:

Plan - kapacitní plánování výroby v čase, příprava výroby včetně výkresové a technologické

dokumentace.

Do - průběh realizačních procesů (ale i podpůrných) v souladu s plány, organizování výroby, delegování, rozhodování, vedení lidí.

Check - kontrolní činnosti, probíhající podle plánu kontrol na různých úrovních řízení, včetně kontroly (přezkoumávání) TOP managementem. Výstupy jsou zaznamenávány, analyzovány, interpretovány. Slouží jako podklad k odstraňování již vzniklých neshod, k získávání poznatků o charakteru procesu, k učení se.

Act - na základě analyzovaných a interpretovaných výstupu z kontrolní činnosti jsou přijímána a realizována nápravná a zlepšovací opatření.

13. POPIŠTE 3 KROKY KONTROLNÍHO PROCESU. KAŽDÝ KROK ROZVIŇTE O POTŘEBNÉ DETAILY.

1. měření

- 4 zdroje informací: osobní pozorování, statické informace (tabulky, grafy), ústní sdělení, písemné zprávy

Co měřit:

  • Univerzální kontrolní měřítka (spokojenost, fluktuace, absence,..)

  • Měřítka závislá na oblasti, kterou řídíme (obrat, pohledávky, náklad na reklamaci, vadné díly

  • Volit vhodná i nefinanční měřítka

  • Neměřitelné veličiny škálovat

  • Vše je měřitelné

2. srovnání

- určuje míru odchýlení od skutečného výkonu od standardu

Témata, do kterých materiál patří