Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otevrene-otazky-ke-zkousce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (611.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

To, co nás nejvíce zajímá, jsou hlavní procesy: Získání zákazníka, Návrh a vývoj, Příprava výroby, Realizace, Expedice.

  • 7. VYJMENUJTE METRIKY, KTERÉ SE POUŽÍVAJÍ PŘI „ZÁKAZNÍCI

např.

Spokojenost zákazníku (integruje celou radu dílčích metrik, aspektu)

Tržní podíl

Úspešnost nabídkového rízení

Objem nových projektu

PPM

Úspešnost vzorkování

Náklady na marketingovou presentaci

Reklamace

Tržby

Marže

Vernost zákazníku

DPPM (vcasnost dodání)

Doba reakce na reklamace

Ziskovost zakázky

Obrat podle zákazníku

Hodnota nových projektu

Spokojenost interního zákazníka

% termínu plnení zakázek

Obrátka zásob hotových výrobku

Náklady na zamítnuté díly

Rozměrem myslel asi jednotku – většinou měna – Kč

8. VYSVĚTLETE, CO JE TO PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ – UVEĎTE PŘÍKLADY PROJEKTU. JAKÉ OTÁZKY SI KLADEME V SOUVISLOSTI S PROJEKTY:

Projektové řízení chápeme podle jedné z definic jako: uplatnění vědomostí, dovedností, nástrojů a technik na aktivity projektu za účelem dosažení projektových cílů. Je to způsob, kterým dosahujeme cílů projektu. Jedná se o jednu z manažerských disciplín. Příkladem může být projekt stavby Eiffelovy věže v Paříži nebo stavba velké zaoceánské lodi Queen Mary v Anglii. Musíme si klást relevantní otázky: např. Jakých cílů má být dosaženo, Je tento cíl reálný, je tento postup efektivní? Kdy by měl být úkol ukončen a proč…Naplánujte projekt tzv. „trojimperativem", který definuje provedení projektu - jak to má vypadat, co to má umě, čas - připravení tzv. časové osy, kdy musí být daná část (celek) hotová..., finance - finanční rozpočet - kolik nás (zákazníka) to bude stát. Trojimperativ – CO, KDY, ZA KOLIK.

  • 9. DEFINUJTE PROCES, JAKÉ MŮŽE BÝT ČLENĚNÍ FIREMNÍCH PROCESŮ A PŘÍKLADY:

Norma ISO 9000 definuje proces jako soubor vzájemné souvisejících nebo vzájemně se ovlivňujících činností, které přeměňují vstupy na výstupy. Proces vždy probíhá v nějakém systému. Podle zkušeností expertů mají podniky 5-10 hlavních procesu. Výrobci komponent v automotive mají obvykle 5 procesu: tvorba strategie, získání zakázky, výzkum a vývoj (event. za spoluúčasti zákazníka), výroba, povýrobní servis. Typy procesů: hlavní, řídící a podpůrné. Hlavní procesy: přispívají k naplnění poslání firmy, poskytují přidanou hodnotu zákazníkům, produkty, služby. Řídící procesy: vytvářejí a udržují maximálně účinný, jednoduchý a jednotný systém řízení organizace. Podpůrné procesy: slouží především jako podpora procesům hlavním, mohou být s výhodou outsourcovány.

10.CO JE TO KAIZEN, JAKÉ TYPY ZTRÁT POPISUJE, ROZLIŠUJE:

Kaizen je metoda postupného zlepšování založená na kulturních tradicích Japonska. Zlepšování se zaměřuje na postupné optimalizování procesů a pracovních postupů, zvyšování kvality a snižování zmetkovitosti, úspory materiálu a času vedoucí ke snižování nákladů nebo na bezpečnost práce a snižování úrazovosti na pracovišti. Plýtvání je podle Kaizen průnikem prizmat tvořených šesti druhy potenciálních ztrát, které mohou v podniku nastat. Tyto jsou představována nadprodukcí, nepotřebnými procesy, čekáním, výrobou chybných dílů, dopravou a vysokými zásobami.

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály