otevrene-otazky-ke-zkousce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
To, co nás nejvíce zajímá, jsou hlavní procesy: Získání zákazníka, Návrh a vývoj, Příprava výroby, Realizace, Expedice.
7. VYJMENUJTE METRIKY, KTERÉ SE POUŽÍVAJÍ PŘI „ZÁKAZNÍCI“
např.
Spokojenost zákazníku (integruje celou radu dílčích metrik, aspektu)
Tržní podíl
Úspešnost nabídkového rízení
Objem nových projektu
PPM
Úspešnost vzorkování
Náklady na marketingovou presentaci
Reklamace
Tržby
Marže
Vernost zákazníku
DPPM (vcasnost dodání)
Doba reakce na reklamace
Ziskovost zakázky
Obrat podle zákazníku
Hodnota nových projektu
Spokojenost interního zákazníka
% termínu plnení zakázek
Obrátka zásob hotových výrobku
Náklady na zamítnuté díly
Rozměrem myslel asi jednotku – většinou měna – Kč
8. VYSVĚTLETE, CO JE TO PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ – UVEĎTE PŘÍKLADY PROJEKTU. JAKÉ OTÁZKY SI KLADEME V SOUVISLOSTI S PROJEKTY:
Projektové řízení chápeme podle jedné z definic jako: uplatnění vědomostí, dovedností, nástrojů a technik na aktivity projektu za účelem dosažení projektových cílů. Je to způsob, kterým dosahujeme cílů projektu. Jedná se o jednu z manažerských disciplín. Příkladem může být projekt stavby Eiffelovy věže v Paříži nebo stavba velké zaoceánské lodi Queen Mary v Anglii. Musíme si klást relevantní otázky: např. Jakých cílů má být dosaženo, Je tento cíl reálný, je tento postup efektivní? Kdy by měl být úkol ukončen a proč…Naplánujte projekt tzv. „trojimperativem", který definuje provedení projektu - jak to má vypadat, co to má umě, čas - připravení tzv. časové osy, kdy musí být daná část (celek) hotová..., finance - finanční rozpočet - kolik nás (zákazníka) to bude stát. Trojimperativ – CO, KDY, ZA KOLIK.
9. DEFINUJTE PROCES, JAKÉ MŮŽE BÝT ČLENĚNÍ FIREMNÍCH PROCESŮ A PŘÍKLADY:
Norma ISO 9000 definuje proces jako soubor vzájemné souvisejících nebo vzájemně se ovlivňujících činností, které přeměňují vstupy na výstupy. Proces vždy probíhá v nějakém systému. Podle zkušeností expertů mají podniky 5-10 hlavních procesu. Výrobci komponent v automotive mají obvykle 5 procesu: tvorba strategie, získání zakázky, výzkum a vývoj (event. za spoluúčasti zákazníka), výroba, povýrobní servis. Typy procesů: hlavní, řídící a podpůrné. Hlavní procesy: přispívají k naplnění poslání firmy, poskytují přidanou hodnotu zákazníkům, produkty, služby. Řídící procesy: vytvářejí a udržují maximálně účinný, jednoduchý a jednotný systém řízení organizace. Podpůrné procesy: slouží především jako podpora procesům hlavním, mohou být s výhodou outsourcovány.
10.CO JE TO KAIZEN, JAKÉ TYPY ZTRÁT POPISUJE, ROZLIŠUJE:
Kaizen je metoda postupného zlepšování založená na kulturních tradicích Japonska. Zlepšování se zaměřuje na postupné optimalizování procesů a pracovních postupů, zvyšování kvality a snižování zmetkovitosti, úspory materiálu a času vedoucí ke snižování nákladů nebo na bezpečnost práce a snižování úrazovosti na pracovišti. Plýtvání je podle Kaizen průnikem prizmat tvořených šesti druhy potenciálních ztrát, které mohou v podniku nastat. Tyto jsou představována nadprodukcí, nepotřebnými procesy, čekáním, výrobou chybných dílů, dopravou a vysokými zásobami.