Service design management - Materiály ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Jaké jsou přínosy a bariéry smart servitizace?
Přínosy
čtyři kategorie přínosů DSST pro dodavatele/výrobce/distributory, a to:
• vnitřní rozvoj, vytvoření nového byznysu z dat, úspora nákladů, zlepšení image
přínosy pro zákazníky uvedl tři kategorie, a to:
• přínosy v oblasti řízení provozu,
• zmírnění rizik,
• zlepšení image.
Celkovým přínosem pak může být rozsáhlejší portfolio služeb (např. balíček služeb) zvyšuje příležitost k uspokojení rozmanitých zákaznických segmentů, které mohou profitovat z vysoce individualizovaných nabídek.
Bariéry
• vnitřní problémy v dodavatelské organizaci – jako je například prodejní personál,
který není přesvědčen o výhodách jejich systému DSST a stejně tak nedostatek
pobídek k prodeji těchto smart služeb,
• zákazníci nevidí v nabídce služeb žádnou přidanou hodnotu, a to většinou kvůli
nedostatku konkrétních příkladů výhod,
• vynikající výrobek ztěžuje možnost vidět přidanou hodnotu plynoucí z DSST,
• nedostatek informací kvůli překážkám v komunikaci se zákazníky,
• komplikovanost technické části systému a procesů u zákazníka.
Znáte nějaké platformy zaměřené na servitizaci a smart servitizaci?
V České republice zatím nejsou specializované internetové portály či platformy zaměřené jen na servitizaci či smart servitizaci, ale oblasti digitalizace v průmyslu pozornost věnována je, a to např. zde:
• Ministerstvo obchodu / Digitální společnost
• Hospodářská komora
V zahraničí jsou specializované internetové portály či platformy zaměřené na servitizaci či smart servitizaci jako např.:
Advanced Service Group – působí na Aston Business School ve Velké Británii
V Itálii Servitly
Německá platforma Smarter Service
Uveďte min. 3 příklady firem aktivně se smart servitizací zabývající.
Firma KONE – sleduje výtahy 24/7 a dokonce výtah umí předem vyhodnotit, že nejspíše bude potřeba brzo servisu
Jablotron – zabezpečení domácnosti SMART technologií, vzdálený dozor, přístup…
Tesla/Jaguar
Jak vidíte smart servitizaci v budoucnu?
Data a big data všeobecně začínají více a více hrát důležitou roli. Překážkou k lepší využitelnosti a práci s ní je nedostatek lidí na trhu, kteří by tyto data kvalitně zpracovávali případně dokázali s nimi lépe pracovat.
Přednáška 4 Human-centred Design, Design Thinking a Service Design (SD)
Přednáška 5 Service Design Proces a Service Design Management
Přednáška 6 Základní nástroje Service designu
Co je to design thinking? Jaké jsou fáze design thinkingu?
Design thinking (designové myšlení) je nelineární, iterativní proces, který týmy používají k porozumění uživatelům, zpochybňování předpokladů, předefinování problémů a vytváření inovativních řešení pro prototypování a testování.
5 fází Design thinkingu: