Service design management - Materiály ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Na co si dát pozor při výzkumu?
Výběr respondentů je klíčový pro úspěch výzkumu. Ujistěte se, že do výzkumu nezanášíte vlastní představy o vaší designové výzvě. Pro výzkum vybírejte prostředí příjemné vaší cílové skupině. Zachovejte důvěrnost. Nehodnoťte.
Co je to Customer Journey? Co je to service blueprint? Jaký je rozdíl mezi customer journey a service blueprint?
Customer Journey – ať už provozujete malou, střední nebo velkou společnost, životaschopnost vašeho podnikání musí být v souladu s očekáváním zákazníků. Vaše značka může na konečného uživatele udělat trvalý dojem, pouze pokud si ji ceníte tím, že nabízíte individuální zákaznické zkušenosti nebo zážitky. Jedná se o sledování chování zákazníka a mapování jeho interakce s naší službou – například jeho pohyb po našich webových stránkách, kam kliká nejčastěji nebo strávil nejvíce času u jakého článku.
Service blueprint – detailně popisuje jednotlivé aspekty služby nebo její dílčí části. Pomocí vizuálního schématu získáte ucelený pohled na službu, a to jak z hlediska prožitků uživatele, tak z hlediska interních procesů. Jedná se vlastně o plán služby, který rozlišuje, co uživatel během interakce se službou vidí a co mu je již skryto.
Rozdíl – zatímco Customer Jurney pomáhá s mapováním toho, co dělá zákazník a mapujeme jeho zkušenost, tak service blueprint pomáhá s evidencí toho, jaký je celý proces i v pozadí té služby.
Co je designová výzva (Jak bychom mohli/How might we?)? Co by měla obsahovat? Uveďte nějaký příklad designové výzvy.
jedna věta jasně popisující řešený problém / designovou výzvu
umožňuje zarámování problému
ideální použít ji 2x
1. první uchopení
2. po výzkumu
lepší je vymyslet více JBM
• nevkládat do otázky řešení a aby byla inspirativní a vedla k dalšímu
rozvíjení myšlenky
• POZOR: otázka nesmí být formulovaná příliš široce, ale ani úzce
• lepší je se hned zamyslet nad řešením
• brainstormovat
• držet se formulace “Jak bychom mohli…”
Přednáška 8 Ideace
Co je to ideace a jak byste ji definovali? Jak byste popsali proces ideace (ideování)?
generování většího množství nápadů (např. pomocí brainstormingu)
Proces ideace:
Vytvoření nápadů (fakt hodně – odpovídat na JBM)
Jejich zhodnocení a výběr několika
Rozvedení vybraných nápadů
Návrh prototypu?!
Jaké metody ideace znáte?
Brainstorming, myšlenková mapa, myšlenkové klobouky (viz dále), card sorting, dot voting
Jaké nástroje/prostředí/vybavení lze pro ideaci využít, jak v online formátu, tak prezenčně?
Online – Mural, Miro, Jamboard
Offline – lepítka na tabuli/stěnu
Jak je možné provést prioritizaci návrhů?
Například přenesení do grafu Idea Prioritization, kde jsou osy dostupnost řešení a důležitost pro zákazníky.