Service design management - Materiály ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Jakými fázemi designový proces prochází? Krátce každou popište.
Poznejte – výzkum, oblast a téma, širší souvislost, pozadí, názory a postoje aktérů (výzkum od stolu, rozhovory, dotazníky, stínování)
Definujte – analýza, shrnutí poznatků, rozhodování, konkretizace, určení priorit (myšlenková mapa, persony, mapa konkrétních míst, jak bychom mohli)
Vymýšlejte – ideace, držení se tématu, vizualizace (brainstorming, náčrty, storyboard, role-play)
Prototypujte – „zhmotněný“ návrh řešení, interaktivní, několik návrhů (papírový prototyp, Lego 3D model)
Testujte – zpětná vazba, co je dobré?, co drhne?, co změnit? (uživatelské testování, landing page, A/B testování
Co je to persona, journey map, empathy map?
Persona – jak si představujeme našeho zákazníka, jaké má potřeby, cíle a vlastnosti
Journey map – vztah při poskytování služby mezi zákazníkem a firmou
Empathy map – co naši zákazníci říkají, dělají, co cítí a co si myslí
Přednáška 7 Výzkum
Jaká je role a místo výzkumu v designovém procesu? Jak důležitý je výzkum při design thinkingu?
Výzkum je nekonečný proces, který je naprosto zásadní a neoddělitelný od všech předešlých i nadcházejících kroků. Maximální zaměření na uživatele a poznat skutečnou potřebu uživatele. Někdy se nazývá také empatickou částí designového procesu. Naslouchejte svým potenciálním uživatelům a zjistěte o nich a o vaší designové výzvě co nejvíce.
Proč dělat výzkum?
Cílem je zjistit:
kdo jsou potenciální uživatelé vaší služby,
co je těší a trápí,
v jakém kontextu se pohybují,
jaké jsou jejich názory a postoje,
jaké jsou širší souvislosti vaší designové výzvy.
Jaký je proces výzkumu?
definice a význam marketingového výzkumu
formy výzkumu
marketingový výzkum jako proces
identifikace problému a stanovení cílů
orientační analýza
sestavení plánu výzkumu
sběr dat
analýza dat
prezentace výsledků
Co jsou primární x sekundární zdroje informací? Jaké je možné jejich využití a výhody/nevýhody?
Primární zdroje – originální záznam myšlenky nebo empirických výsledků studie publikovaný v období vzniku
Příklady: odborný empirický článek (výzkumná studie), monografie (originální teorie / výzkum),
diplomová / dizertační práce, originální nepublikovaný záznam studie atd.
Sekundární zdroje – analyzují a kriticky zhodnocují informace z primárních zdrojů, srovnávají výzkumy s podobným tématem a vyvozují teoretické závěry z empirických dat v primárních zdrojích
Příklady: odborné příručky („handbooks“), monografie (odvozené závěry předešlých studií), přehledové studie, popularizační články
Jakými metodami lze pochopit potřeby uživatele?
Empatické rozhovory, pozorování, naslouchání, empatické mapy, hloubkové rozhovory/kontextový rozhovor (přímo na místě), anketa, dotazníky, deníky (zachycení myšlenek, událostí, názorů, pocitů), pozorování, mystery shopping, stínování