Service design management - Materiály ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Empatizace
Definování
Ideace
Prototyp
Test (nejužitečnější při řešení problémů, které jsou špatně definované nebo neznámé)
Jaké jsou hlavní pilíře design thinkingu?
Tři hlavní pilíře DT:
zahrnuje problémy s přetvářením prostřednictvím empatie se zúčastněnými stranami
složité problémy ovlivňují a jsou ovlivňovány více zúčastněnými stranami, řešení musí zahrnovat tyto zúčastněné strany
podporuje rychlé experimentování a prototypování, po kterém následuje zvětšení
Co je to service design?
Design služeb je nové odvětví v oblasti řízení a marketingu. Jeho základy byly položeny před více než čtyřiceti lety, avšak v praxi se začal vyvíjet teprve před deseti lety. Design služeb je aplikací nástrojů a metodologie designu na produkty a služby s cílem najít řešení, která jsou užitečná a atraktivní jak pro koncové uživatele, tak pro poskytovatele. Podstatou designu služeb je nastavit služby takovým způsobem, aby zákazník byl maximálně spokojen. Klíčovým přínosem designu služeb je jeho schopnost naučit poskytovatele hledat řešení s ohledem na pohled lidí mimo firmu.
Jak byste popsali Human-centred design (HCD)? Jako jsou tři fáze HCD?
je design “zaměřený na člověka“
je jedním z přístupů v rámci designu služeb,
Soubor designových procesů, které se zaměřují na člověka a které při tvorbě nových postupů vychází z přání a potřeb jedince či sociální skupiny. Designéři zaměření na human centered design si tedy nejprve kladou otázku, co si cílová skupina přeje a co potřebuje, poté jakým způsobem jejich přání
technicky, finančně a organizačně zrealizovat.
Proces tvorby human centered designu (HCD) je tedy pomyslně rozdělen do tří fází
naslouchání (hear) – designerský tým shromažďuje informace od cílové skupiny osob a zjišťuje, co si tato skupina přeje a co potřebuje. Zároveň probíhá příprava na terénní výzkum i vlastní terénní výzkum
tvorby (create) – převedení požadavků a přání skupiny do rámců, příležitostí a prototypů
realizace (deliver)
Co je to a čím se zabývá IDEO.com?
Společnost, co sama dělá design a propaguje jeho důležitost například skrze různé edukační materiály.
Jak byste definovali designový proces?
Design služeb je nové odvětví v oblasti řízení a marketingu.
Jeho základy byly položeny před více než čtyřiceti lety, avšak v praxi se začal vyvíjet teprve před deseti lety.
Design služeb je aplikací nástrojů a metodologie designu na produkty a služby s cílem najít řešení, která jsou užitečná a atraktivní jak pro koncové uživatele, tak pro poskytovatele.
Podstatou designu služeb je nastavit služby takovým způsobem, aby zákazník byl maximálně spokojen.
Klíčovým přínosem designu služeb je jeho schopnost naučit poskytovatele hledat řešení s ohledem na pohled lidí mimo firmu.