Veřejné finance-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
Závěrečný účet – jakási účetní závěrka, zhodnotí se, jak se naplnily ukazatele, které se stanovili při
sestavování toho rozpočtu
- Rozpočty územních samosprávních celků představuje jejich vlastní ekonomickou samostatnost
s ohledem na státní rozpočet - pokud nedojde ke schválení státního rozpočtu, nemohou se schválit ani rozpočty obcí a krajů, jelikož jsou
na státním rozpočtu závislé, v tomto případě se funguje na základě rozpočtového provizoria
- ze státního rozpočtu jde do rozpočtu obcí a krajů totiž hodně dotací a příspěvků
- také obce a kraje zřizují veřejnoprávní organizace, organizační složky a veřejnoprávní organizace a tyto
instituce poskytují určité typy veřejných statků zejména těch smíšených
51
Organizační složky územních samosprávných celků
• Není účetní jednotkou ( kdyžto státní organizační složky jsou účetní jednotkou)
• Nemá právní subjektivitu
-
Organizační složka ÚSC vzniká na základě zastupitelstva a toto rozhodnutí má formu usnesení, které je také
spojeno se zřizovací listinou ( zde vymezeny kompetence a odpovědnosti)
-
Forma organizační složky na úrovni obcí nebo krajů, když není vyžadován velký počet zaměstnanců, není
potřeba žádné velké technické vybavení a když není potřeba vstupovat do ekonomických a právních vztahů
-
Př. městská policie, městští hasiči
-
Když není účetní jednotkou a nemá právní subjektivitu, takže nemá vlastní rozpočet ( příjmy a výdaje
organizační složky nejdeme v rozpočtu zřizovatele ( tedy v rozpočtu obce či kraje)
-
Pokud někde vystupuje, tak jménem svého zřizovatele, protože nemá právní subjektivitu
-
Zřizovatel může dát organizační složce nějaké finanční prostředky, se kterými mohou disponovat pro běžnou
pravidelnou činnost
-
Nemají rozpočet , ale evidenci příjmů a výdajů mají povinnost vést v peněžním deníku