Veřejné finance-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
Závěrečný účet – jakási účetní závěrka, zhodnotí se, jak se naplnily ukazatele, které se stanovili při 
sestavování toho rozpočtu 
 
- Rozpočty územních samosprávních celků představuje jejich vlastní ekonomickou samostatnost 
s ohledem na státní rozpočet  - pokud nedojde ke schválení státního rozpočtu, nemohou se schválit ani rozpočty obcí a krajů, jelikož jsou 
na státním rozpočtu závislé, v tomto případě se funguje na základě rozpočtového provizoria  
- ze státního rozpočtu jde do rozpočtu obcí  a krajů totiž hodně dotací a příspěvků 
- také obce a kraje zřizují veřejnoprávní organizace,  organizační složky a veřejnoprávní  organizace a tyto 
instituce poskytují určité typy veřejných statků zejména těch smíšených  
 
51
Organizační složky územních samosprávných celků
• Není účetní jednotkou ( kdyžto státní organizační složky jsou účetní jednotkou)  
• Nemá právní subjektivitu 
-
Organizační složka ÚSC vzniká na základě zastupitelstva a toto rozhodnutí má formu usnesení, které je také 
spojeno se zřizovací listinou ( zde vymezeny kompetence a odpovědnosti) 
-
Forma organizační složky na úrovni obcí nebo krajů, když není vyžadován velký počet zaměstnanců, není 
potřeba žádné velké technické vybavení a když není potřeba vstupovat do ekonomických a právních vztahů  
-
Př. městská policie, městští hasiči
-
Když není účetní jednotkou a nemá právní subjektivitu, takže nemá vlastní rozpočet ( příjmy a výdaje 
organizační složky nejdeme v rozpočtu zřizovatele ( tedy v rozpočtu obce či kraje)  
-
Pokud někde vystupuje, tak jménem svého zřizovatele, protože nemá právní subjektivitu
-
Zřizovatel může dát organizační složce nějaké finanční prostředky, se kterými mohou disponovat pro běžnou 
pravidelnou činnost 
-
Nemají rozpočet , ale evidenci příjmů a výdajů mají povinnost vést v peněžním deníku
