MPCR-zkoušky-2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Kroužkovací
cíle managementu hotelu – plánovat, rozhodovat, organizovat, komunikovat, motivovat, kontrola, a užití zdrojů l dosažení cílů, plánování, strategické plánování, finanční plánování, finanční rozhodování
Funkce hodnocení pracovníků – poznávací, motivační, výchovná
Ex-post – hodnocení minulosti, hodnocení finanční situace a jejich příčin (bilance, VZZ, CF, daňové výkazy, účetnictví, výpočet a porovnání ukazatelů)
Ex-ante – odhad budoucího stavu (dopředné) – predikce finančního vývoje, avšak z minulých a současných údajů, nelze měnit
přednosti silné kultury
klasifikace ubytovacích služeb v ČR – Hotel, hotel garni, Motel, Pension, Botel (lázeňský spa hotel nebo Golf resort hotel)
Klasifikace ostatních UZ
Doporučení upravující základní ukazatele pro poskytování ubytovacích služeb v rámci ubytování v soukromí, v kempech a chatových osadách a turistických ubytovnách
Svaz podnikatelů ČR ve venkovské turistice a agroturistice – ubytování v soukromí
Kempy a chatové osady ČR – kempy a chatové osady
Klub českých turistů – turistické ubytovny
GDS – Amadeus, Galileo, Sabre, Worldspan, Abacus
obrovská datová centra pro zpracování informací
rozhodující distribuční systém v CR
uchovávání distribuce poskytování informací
personální činnosti – nábor, výběr, rozmisťování, hodnocení, motivace, odměňování, vzdělávání, rozzvoj
Rozepisovací
výhody a nevýhody vnitřního a vnějšího náboru zaměstnanců
Vnější – výhody: přínos nových poznatků, nové kontakty
Nevýhody: větší náklady na zaučení, náklady na získání, výběrová řízení apod., nesoulad s pracovníky, kteří mysleli že místo dostanou, může brzy odejít ke konkurenci a uniknou informace
Vnitřní – výhody – povýšením zaměstnance – nemusím ho tolik zaučovat, zná chod společnosti, může lépe vidět jaké změny je nutné udělat, nemusí se podepisovat nová smlouva, návratnost investice do původního školení
Nevýhody – nepřinese nic nového, jistá svázanost a každodenní rutina zaměstnance se známým prostředním a pracovním kolektivem, soutěžení o to kdo místo dostane s tím vznik rozporů v kolektivu, nerespektování zaměstnance na nové pozici (kamarádství)
členění zájezdů
Geografické- domácí, zahraniční
doprava- autokarová, vodní, železniční, letecká, kombinovaná
období- zimní, letní, mezisezonní
způsob přípravy- standardní, forfaitový
podle typu - cílový, hvězdicový, okružní
podle délky - krátkodobé, dlouhodobé
-zákon č. 159/1999 Sb.
Zákon o cestovním ruchu
Část první – podmínky v oblasti CR – zájezd, CK, CA, zákazník, podmínky koncesní listiny, pojištění proti úpadku CK, povinnosti CK
Část druhá – obsah činnosti horské služby a její výkon
Část třetí – změny živnostenském zákonně
Část čtvrtá – přechodná a závěrečná ustanovení
Vysvětluje pojmy – zájezd, cestovní kancelář, cestovní agentura