Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MPCR-zkoušky-2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Kroužkovací
cíle managementu hotelu – plánovat, rozhodovat, organizovat, komunikovat, motivovat, kontrola, a užití zdrojů l dosažení cílů, plánování, strategické plánování, finanční plánování, finanční rozhodování

Funkce hodnocení pracovníků – poznávací, motivační, výchovná

Ex-post – hodnocení minulosti, hodnocení finanční situace a jejich příčin (bilance, VZZ, CF, daňové výkazy, účetnictví, výpočet a porovnání ukazatelů)

Ex-ante – odhad budoucího stavu (dopředné) – predikce finančního vývoje, avšak z minulých a současných údajů, nelze měnit

přednosti silné kultury

klasifikace ubytovacích služeb v ČR – Hotel, hotel garni, Motel, Pension, Botel (lázeňský spa hotel nebo Golf resort hotel)

Klasifikace ostatních UZ

Doporučení upravující základní ukazatele pro poskytování ubytovacích služeb v rámci ubytování v soukromí, v kempech a chatových osadách a turistických ubytovnách

  • Svaz podnikatelů ČR ve venkovské turistice a agroturistice – ubytování v soukromí

  • Kempy a chatové osady ČR – kempy a chatové osady

  • Klub českých turistů – turistické ubytovny

GDS – Amadeus, Galileo, Sabre, Worldspan, Abacus

  • obrovská datová centra pro zpracování informací

  • rozhodující distribuční systém v CR

  • uchovávání distribuce poskytování informací

personální činnosti – nábor, výběr, rozmisťování, hodnocení, motivace, odměňování, vzdělávání, rozzvoj

Rozepisovací

výhody a nevýhody vnitřního a vnějšího náboru zaměstnanců

Vnější – výhody: přínos nových poznatků, nové kontakty

  • Nevýhody: větší náklady na zaučení, náklady na získání, výběrová řízení apod., nesoulad s pracovníky, kteří mysleli že místo dostanou, může brzy odejít ke konkurenci a uniknou informace

Vnitřní – výhody – povýšením zaměstnance – nemusím ho tolik zaučovat, zná chod společnosti, může lépe vidět jaké změny je nutné udělat, nemusí se podepisovat nová smlouva, návratnost investice do původního školení

  • Nevýhody – nepřinese nic nového, jistá svázanost a každodenní rutina zaměstnance se známým prostředním a pracovním kolektivem, soutěžení o to kdo místo dostane s tím vznik rozporů v kolektivu, nerespektování zaměstnance na nové pozici (kamarádství)

členění zájezdů

  • Geografické- domácí, zahraniční

  • doprava- autokarová, vodní, železniční, letecká, kombinovaná

  • období- zimní, letní, mezisezonní

  • způsob přípravy- standardní, forfaitový

  • podle typu - cílový, hvězdicový, okružní

  • podle délky - krátkodobé, dlouhodobé

-zákon č. 159/1999 Sb.

  • Zákon o cestovním ruchu

  • Část první – podmínky v oblasti CR – zájezd, CK, CA, zákazník, podmínky koncesní listiny, pojištění proti úpadku CK, povinnosti CK

  • Část druhá – obsah činnosti horské služby a její výkon

  • Část třetí – změny živnostenském zákonně

  • Část čtvrtá – přechodná a závěrečná ustanovení

  • Vysvětluje pojmy – zájezd, cestovní kancelář, cestovní agentura

Témata, do kterých materiál patří