MPCR-zkoušky-2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vypisovací otázky:
Problémy které můžou mít malé a střední podniky CR při finančním plánování a řízení (alespoň 4)
- závislost na sezónnosti
- nutnost znát klientelu a podíl stálých hostů
- kumulace funkcí
- majitelé bez ekonomických znalostí
- krátkodobé plánování
- těžší dostupnost cizích zdrojů
- většina transakcí v hotovosti
- specifické zásobování
4 faktory, které ovlivňují nabídku CR
- cla a víza, dostupnost VF, cíle podniků v CR, náklady na vytvoření služby, stav krajiny a klimatu, turistická infrastruktura v cílových oblastech
partnerství podniků v CR - jací jsou aktéři, fáze, výhody plynoucí z partnerství
- municipality, regiony, podnikatelé, dobrovolné spolky
- 1. Fáze: budování – profesní sdružení – jednoúčelová spolupráce
- 2. Fáze: rychlého rozvoje – regionální turistické organizace – strategické partnerství
- 3. Fáze: koncentrace – destinační management
- výhody – sledování společných zájmů, výhody pro všechny, lepší uspokojení potřeb zákazníka, snížení nákladů, vyšší hodnota služby
Rozdíl mezi CA a CK
CK
základní provozní jednotka CR
zprostředkování, organizování a zabezpečení služeb spojených s CR
organizuje, prodává zájezdy, nese plnou odpovědnost
Funkce Ck
překlenovací
kontaktní
informační
realizační
výchovná
CA
maloobchodní distribuční článek
mezičlánek mezi producenty a zákazníky
příjmy CA – provize
Národní cestovní ruch – domácí a výjezdový
Specifika cestovního ruchu
závislost na přírodních a kulturních atraktivitách
místní vázanost
nutný pohyb zákazníka za atraktivitou
charakter služby cestovního ruchu
vysoká míra subjektivního vnímání
mimoekonomické faktory-počasí a války
mezinárodní charakter
Základní potřeby účastníka CR – ubytování, strava, pocit bezpečí,ovzduší, teplo, pohyb, spánek UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ (CR- relaxace, klid, obnova psych a fyzických sil, změna prostředá, změna živ prostředí a společenských konvencí, komunikace, spol kontakty, poznávání)
Rozdělení informací
podle druhu (tištěné, textové, obrazové, zvukové, multimediální, smíšené)
podle intervalu – stálá, proměnná s dlouhou periodou změny, se střední, krátkou a neustále se měnící
podle kvality – odkaz na jiný zdroj, s částečnou informací, s úplnou informací
dle významu subjektu, dle komerčního využití, dle odběratele
Příklady neetického chování podniků v CR
overbooking, poctivost restaurací, porušování smluv, dvojí ceny, nesdělení slevy zákazníkovi, nekvalitní suroviny, mylné údaje o počtu volných pokojů, korektní vztahy s dodavateli, nezajištěné ubytování tak jak je ve smlouvě
Co je klíčové pro finanční management – krátkodobý finanční plán
Metody vzdělávání v podniku na pracovišti - pracovní instruktáž, coaching, asistování, rotace práce, pracovní porady