Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MPCR-zkoušky-2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Vypisovací otázky:

Problémy které můžou mít malé a střední podniky CR při finančním plánování a řízení (alespoň 4)

- závislost na sezónnosti

- nutnost znát klientelu a podíl stálých hostů

- kumulace funkcí

- majitelé bez ekonomických znalostí

- krátkodobé plánování

- těžší dostupnost cizích zdrojů

- většina transakcí v hotovosti

- specifické zásobování

4 faktory, které ovlivňují nabídku CR

- cla a víza, dostupnost VF, cíle podniků v CR, náklady na vytvoření služby, stav krajiny a klimatu, turistická infrastruktura v cílových oblastech

partnerství podniků v CR - jací jsou aktéři, fáze, výhody plynoucí z partnerství

- municipality, regiony, podnikatelé, dobrovolné spolky

- 1. Fáze: budování – profesní sdružení – jednoúčelová spolupráce

- 2. Fáze: rychlého rozvoje – regionální turistické organizace – strategické partnerství

- 3. Fáze: koncentrace – destinační management

- výhody – sledování společných zájmů, výhody pro všechny, lepší uspokojení potřeb zákazníka, snížení nákladů, vyšší hodnota služby

Rozdíl mezi CA a CK

CK

  • základní provozní jednotka CR

  • zprostředkování, organizování a zabezpečení služeb spojených s CR

  • organizuje, prodává zájezdy, nese plnou odpovědnost

Funkce Ck

  • překlenovací

  • kontaktní

  • informační

  • realizační

  • výchovná

CA

  • maloobchodní distribuční článek

  • mezičlánek mezi producenty a zákazníky

  • příjmy CA – provize

Národní cestovní ruch – domácí a výjezdový

Specifika cestovního ruchu

  • závislost na přírodních a kulturních atraktivitách

  • místní vázanost

  • nutný pohyb zákazníka za atraktivitou

  • charakter služby cestovního ruchu

  • vysoká míra subjektivního vnímání

  • mimoekonomické faktory-počasí a války

  • mezinárodní charakter

Základní potřeby účastníka CR – ubytování, strava, pocit bezpečí,ovzduší, teplo, pohyb, spánek UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ (CR- relaxace, klid, obnova psych a fyzických sil, změna prostředá, změna živ prostředí a společenských konvencí, komunikace, spol kontakty, poznávání)

Rozdělení informací

  • podle druhu (tištěné, textové, obrazové, zvukové, multimediální, smíšené)

  • podle intervalu – stálá, proměnná s dlouhou periodou změny, se střední, krátkou a neustále se měnící

  • podle kvality – odkaz na jiný zdroj, s částečnou informací, s úplnou informací

  • dle významu subjektu, dle komerčního využití, dle odběratele

Příklady neetického chování podniků v CR

  • overbooking, poctivost restaurací, porušování smluv, dvojí ceny, nesdělení slevy zákazníkovi, nekvalitní suroviny, mylné údaje o počtu volných pokojů, korektní vztahy s dodavateli, nezajištěné ubytování tak jak je ve smlouvě

Co je klíčové pro finanční management – krátkodobý finanční plán

Metody vzdělávání v podniku na pracovišti - pracovní instruktáž, coaching, asistování, rotace práce, pracovní porady

Témata, do kterých materiál patří