Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Teorie oše- otázka 2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (20.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

2.

a)

Boloňský proces a jeho vliv na vzdělávání v ošetřovatelství.

- boloňský proces je dohoda 47 evropských i mimoevropských států, které chtějí
zvýšit dostupnost, přitažlivost a kvalitu vysokoškolského vzdělávání

- jedním z dílčích cílů bylo podpořit mobilitu studentů a učitelů, sjednotit
vysokoškolské tituly a podpořit tím uznávání vzdělání a zaměstnanost
absolventů

- boloňský proces zahájila BOLOŃSKÁ DEKLARACE z 19.6.1999, původně
za účasti 30 států včetně ČR

- dalších 17 států se připojilo do roku 2011

- mezi poradní členy patří: UNESCO, Rada Evropy, Asociace Evropských
univerzit

- nevznikl z iniciativy EU, ta se školstvím nezabývá

O harmonizaci vysokoškolského vzdělávání se zmiňovala již Sorbonnská
deklarace z 25.5 1998:

- v té ministři vyzvedly vysokoškolské vzdělání pro Evropu, spojení vědy
s výzkumem a nezávislost akademických institucí

- dílčí cíle:

  • srozumitelný a srovnatelný systém vysokoškolských titulů,

  • rozdělení studia do dvou (později tří) cyklů,

  • zavedení jednotného systému kreditů

  • podporu mobility studentů i učitelů a spolupráce vysokých škol, včetně společných studijních programů,

  • spolupráce při zajišťování kvality studia.

- struktura studia: většina členských zemí měla zavedený systém čtyř až
šestiletého studia

- konference v Bergenu v roce 2005 definovala žádoucí cílový stav:

  • 1. cyklus (bakalářský) - 180-240 kreditů

  • 2. cyklus (magisterský) - 90-120 kreditů

  • 3. cyklus (doktorský) - není vymezen kredity

- akademický rok odpovídá 60 kreditům, což odpovídá 1500-1800 hodinám
studentovy práce

b)

Mentoring. Vedení adaptačního procesu v klinické ošetřovatelské praxi.

- mentoring je profesionální vztah dvou osob, kdy mentor předává své
zkušenosti a znalosti mentorovanému

- mentorování je proces založen na využívání speciálně vybraných a
vyškolených jedinců, kteří pomáhají přiděleným osobám při jejich vzdělávání

- mentor působí jako průvodce v určité oblasti a pomáhá mentorovanému nalézt
správný směr nebo řešení

- mentorování pomáhá lidem při jejich vzdělávání a rozvoji oproti koučování,
které je přímočarým nástrojem pro zlepšování schopností lidí

- předávání znalostí a zkušeností probíhá v přirozeném prostředí

- mentoring doplňuje formální výcvik tím, že nabízí individuální vedení ze
strany zkušených manažerů

- mentorování hraje důležitou roli v rozvoji lídrů a manažerů

Adaptační proces

- ministerstvo zdravotnictví v roce 2009 vytvořilo metodický pokyn jako návod
doporučeného postupu

- metodický pokyn upravuje realizaci a ukončení adaptačního procesu ve všech
typech zdravotnického zařízení

- upravuje také jednotný postup a rovné podmínky pro absolventy a nově
nastupující do nového pracovního prostředí pro získání odborné způsobilosti

Témata, do kterých materiál patří