Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Teorie oše- otázka 3

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- strategické cíle musí být popsány jasně, musí vyjadřovat změnu, kterou chtějí
uskutečnit, musí být orientované na výsledek

- zaměření směrem ke zřizovatelům, klientům, zaměstnancům a regionu

- proces je způsob poskytování zdravotnické péče, který odpovídá současným
poznatkům vědy

- proces je kompetentní, relevantní stavu pacienta, řádně zdokumentovaný a
efektivně využívající zdroje

- nástrojem procesu jsou : zdravotní řád, provozní, personální a organizační
standardy, ekonomické prostředí, regulace,
kompetence, kontinuální vzdělávání, akreditace,
recertifikace, odborné standardy

Procesní řízení:

- zdravotnické zařízení vytvoří vnitřní předpisy a v nich upraví rizikové oblasti:

  • komunikace

  • dodržování postupů

  • koordinace péče

  • dodržování práv pacientů

  • kvalifikace zdravotnického personálu

  • vedení zdravotnické dokumentace

Zdravotnická dokumentace:

- zdravotnická dokumentace je zdrojem informací o poskytnuté péči a o
zdravotním stavu pacienta, dokladem o postupu lékaře vůči pacientovi,
součástí postupu lege artis, vizitkou každého poskytovatele zdravotní služby

- je vedena v listinné nebo elektronické formě nebo v kombinaci těchto forem

- vedení dokumentace je povinností poskytovatele zdravotnických služeb, tuto
povinnost mu ukládá zákon 372/2011 Sb. a vyhláška 98/2012 Sb.

- záznamy do dokumentace jsou prováděny průběžně, čitelně, pravdivě a
průkazně

- u každého záznamu je datum, hodina, podpis zdravotníka a jeho razítko

Zdravotnická dokumentace obsahuje:

  • identifikační údaje poskytovatele

  • identifikační a kontaktní údaje pacienta

  • vše co se pojí s poskytováním zdravotních služeb a ošetřováním nemocného

- dokumentace vždy obsahuje písemný souhlas pacienta nebo jeho zákonného
zástupce s poskytováním zdravotních služeb popřípadě písemný nesouhlas

Správné vedení:

  • Formální

  • Identifikace pacienta

  • Identifikace ZZ

  • Odborné náležitosti ZD

  • Úplné a pravdivé informace o zdravotním stavu pacienta, o průběhu a výsledku poskytovaných zdravotnických služeb

  • Údaje zjištěné o rodině, osobní a pracovní anamnéza, též údaje ze sociální anamnézy

Význam správního vedení:

  • Je dokladem o postupu lékaře vůči pacientovi a může lékaře ochránit v případě trestného stíhání či občanskoprávních žalob a zejména stížností

  • Je zásadním důkazním prostředkem

  • Správné vedení ZD = ochrana lékaře/ostatního zdravotnického personálu

Nejčastější chyby ve vedení:

  • Záznam provede někdo jiný

  • Chybí jmenovka, podpis je nečitelný

  • Záznam je nečitelný

  • Záznamy lékaře a ošetř. personálu se diametrálně liší

  • Záznamy chybí

  • Záznamy jsou kopírovány, není pak zřejmý vývoj zdravotního stavu a efekt léčby

Témata, do kterých materiál patří