Teorie oše- otázka 3
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- strategické cíle musí být popsány jasně, musí vyjadřovat změnu, kterou chtějí
uskutečnit, musí být orientované na výsledek
- zaměření směrem ke zřizovatelům, klientům, zaměstnancům a regionu
- proces je způsob poskytování zdravotnické péče, který odpovídá současným
poznatkům vědy
- proces je kompetentní, relevantní stavu pacienta, řádně zdokumentovaný a
efektivně využívající zdroje
- nástrojem procesu jsou : zdravotní řád, provozní, personální a organizační
standardy, ekonomické prostředí, regulace,
kompetence, kontinuální vzdělávání, akreditace,
recertifikace, odborné standardy
Procesní řízení:
- zdravotnické zařízení vytvoří vnitřní předpisy a v nich upraví rizikové oblasti:
komunikace
dodržování postupů
koordinace péče
dodržování práv pacientů
kvalifikace zdravotnického personálu
vedení zdravotnické dokumentace
Zdravotnická dokumentace:
- zdravotnická dokumentace je zdrojem informací o poskytnuté péči a o
zdravotním stavu pacienta, dokladem o postupu lékaře vůči pacientovi,
součástí postupu lege artis, vizitkou každého poskytovatele zdravotní služby
- je vedena v listinné nebo elektronické formě nebo v kombinaci těchto forem
- vedení dokumentace je povinností poskytovatele zdravotnických služeb, tuto
povinnost mu ukládá zákon 372/2011 Sb. a vyhláška 98/2012 Sb.
- záznamy do dokumentace jsou prováděny průběžně, čitelně, pravdivě a
průkazně
- u každého záznamu je datum, hodina, podpis zdravotníka a jeho razítko
Zdravotnická dokumentace obsahuje:
identifikační údaje poskytovatele
identifikační a kontaktní údaje pacienta
vše co se pojí s poskytováním zdravotních služeb a ošetřováním nemocného
- dokumentace vždy obsahuje písemný souhlas pacienta nebo jeho zákonného
zástupce s poskytováním zdravotních služeb popřípadě písemný nesouhlas
Správné vedení:
Formální
Identifikace pacienta
Identifikace ZZ
Odborné náležitosti ZD
Úplné a pravdivé informace o zdravotním stavu pacienta, o průběhu a výsledku poskytovaných zdravotnických služeb
Údaje zjištěné o rodině, osobní a pracovní anamnéza, též údaje ze sociální anamnézy
Význam správního vedení:
Je dokladem o postupu lékaře vůči pacientovi a může lékaře ochránit v případě trestného stíhání či občanskoprávních žalob a zejména stížností
Je zásadním důkazním prostředkem
Správné vedení ZD = ochrana lékaře/ostatního zdravotnického personálu
Nejčastější chyby ve vedení:
Záznam provede někdo jiný
Chybí jmenovka, podpis je nečitelný
Záznam je nečitelný
Záznamy lékaře a ošetř. personálu se diametrálně liší
Záznamy chybí
Záznamy jsou kopírovány, není pak zřejmý vývoj zdravotního stavu a efekt léčby