de2a-poznamky-z-prednasek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
SALA TERRENA (Libosad, 1632 – 1634): N. Sebregondi
KOSTEL SV. JAKUBA VĚTŠÍHO (Jičín, od 1627): G. Pieroni, N. Sebregondi
ZÁMEK V JIČÍNĚ (1/2 17. stol.): N. Sebregondi, A. Spezza
KLÁŠTER KARTUZIÁNŮ (Valdice, 1627 – 1655): A. Spezza
celek propojený chodbami, pozdní manýrismus směřující k baroku
MICHNOVSKÝ PALÁC (Malá Strana, 1640 – 1645): A. Galli – štuky, postavena jen polovina
římsky orientované rané baroko, ubírání a přidávání hmot
KOSTEL P. MARIE VÍTĚZNÉ (Malá Strana, 1636 – 1644): odlišné průčelí a presbytář
rané baroko: kolísání stylu (manýrismus, styl na pomezí pozdní renesance a raného baroka, jasné baroko)
Carlo Lurago: vliv pozdní renesance, první čistě barokní architekt
přestavba kostela sv. Salvátora (Klementinum): kupole nad křížením, empory
KOSTEL SV. SALVÁTORA (Klementinum, po 1638): CL – inspirace Del Gesú
arkádový portikus – antický triumfální oblouk, monumentalita!
KLEMENTINUM (1653 – 1659): CL – západní průčelí (typická monumentalita, vysoký řád)
KOSTEL SV. IGNÁCE (Nové Město, 1665 – 1671): CL, + jezuitská kolej
jednota architektury: včlenění empor do kladí
boční kaple: samostatné centrály
interiér: nový sjednocený styl (vrcholné baroko)
zaoblené průčelí - dynamika
JEZUITSKÁ KOLEJ (Nové Město, 1665 – 2/2 18. stol.): CL
KOSTEL SV. IGNÁCE (Chomutov, 1663 – 1671): CL
KOSTEL SV. FRANTIŠKA A SV. IGNÁCE (Březnice, 1642 – 1650): CL
KOSTEL NANEBEVZETÍ P. MARIE (Hradec Králové, 1654 – 1666): CL
KOSTEL NEPOSKVRNĚNÉHO POČETÍ PANNY MARIE A SV. IGNÁCE (Klatovy, 2/2 17. stol.)
SVATÁ HORA U PŘÍBRAMI (1658 – 1673): CL, vzor většiny poutních míst u nás, polygonální kaple