Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




vyah-ze-skript-1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Verbální komunikace a neverbální složky 

i | Proxemika

27

otev enost – partner se op e do židle nebo do k esla

kopírování postoj  – m že se vyskytnout u lidí, co si p i interakci rozum jí, kde jsou nalad ni „na

stejnou notu

17.6 PROXEMIKA

proxemika = sd lování prost ednictvím rozmíst ní ú astník  v prostoru a orientací v n m

Edward T.Hall -  ty i zóny osobního prostoru:

o

Intimní zóna:

Užší zóna intimního prostoru (do 15 cm) - pouze nejbližší

Širší pojetí intimního prostoru (15 – 45 cm) – partner, d ti, blízcí p átelé

o

Osobní vzdálenost (45 – 120 cm) - na podání ruky, pasová fotografie, sousedé, kolegové

o

Spole enská vzdálenost (120 – 370 cm) - cizí lidé, neosobní setkání, vidíme celý trup

o

Ve ejná vzdálenost (od 370 cm) - cizí lidé, umož uje provést úhybný manévr, zvyšuje

prestiž a autoritu

orientace v prostoru:

o

Rozdíly v úhlu, který mezi sebou svírají ženy (180) a muži (90 - pozorují „cvrkot“).

o

Rozmíst ní kolem stolu u dvojic:

tvá í v tvá  - pouze

átelé, situaci obchodního jednání se tímto postavením dává

najevo konkuren ní situacenebojíme se sporu nebo jej dokonce chceme

vyprovokovat

es roh - nejvýhodn jší pozicí k jednání, nevzniká tu pocit p ímého ohrožení

vedle sebe - signalizuje dohodu a doprovází práci nad spole nými materiály

šikmo proti partnerovi - projev nezájmu a arogance, nejistota

o

Tvar stolu bychom m li volit podle toho, jaký typ jednání u n j budeme vést:

tv

í porady - st l kruhový, p ípadn oválný

budeme chtít pouze udílet íkazy a eliminovat jakýkoliv odpor - st l tvaru T, U–

banket

o

Typy stol : hadice, tribunál, podkova, banket, tvarovka T, kulatý st l, oválný

17.7

EDM TY KOLEM NÁS

ci, kterými se obklopujeme, mají pro naše okolí zna nou vypovídací hodnotu

nejvýrazn jší je naše oble ení, má vliv náš v k, pohlaví, národnost, ro ní období, p íležitost,

momentální nálada atd. - významným prvkem v našich kulturních podmínkách je osobní automobil.

18 VERBÁLNÍ KOMUNIKACE A NEVERBÁLNÍ SLOŽKY 

I

18.1

specifický prost edek dorozumívání, komunikace zprost edkována jazykovým znakem a výrazem na

j vázaným, p i slovním sd lování je d ležitý obsah a dále charakteristika 

Témata, do kterých materiál patří