Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Poruchy uceni

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (227.25 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Osobnost adolescenta a mladého dospělého s PU

  • Neurovývojové opoždění je výraznou zátěží v celé osobní historii.

  • Nesoustředivost, hyperaktivita, horší exekutivní kognitivní funkce (vybrat si z komplexní informace to podstatné, rozdělit úkoly do kroků, naplánovat postupné řešení, vnímat současně celek i jeho části, kritické myšlení, strukturované chápání větších tematických celků…).

Osobnost studenta s PU

  • Porucha slovní, prostorové a pracovní paměti.

  • Nedostatky v trvalejší motivaci.

  • Neschopnost čekat na odměnu.

  • Nedostačující sebeinstrukce – neschopnost stanovit priority nebo postup jednání.

  • Snížená schopnost vycházet z kontextu, přiměřeně sociálně a verbálně reagovat.

  • Adolescenti mají zvýšenou dráždivost, netrpělivost, stále hledají něco nové, senzace, rizika, „adrenalinové činy“.

Osobnost adolescenta a mladého dospělého s PU

  • Snížená sebereflexe, nestálost, nezralost reakcí, neschopnost reflektovat změny.

  • Rizikové chování (žití okamžikem, dřívější zahájení sexuálního života, promiskuita, experimentování s návykovými látkami).

  • Komorbidita duševními onemocněními: depresivní syndrom 60%; mánie a hypomanické stavy dle amerických autorů 40%; behaviorální poruchy chování 50%; úzkostné poruchy 45 %.

Podpora na SŠ a VŠ

  • Rovný přístup k profesnímu, vyššímu sekundárnímu vzdělávání.

  • Poskytování odborného poradenství (otázka doložení diagnózy).

  • Náprava (kompenzace, úprava) PU není limitována věkem.

  • Úprava podmínek (modifikovaný přístup) při vstupu na SŠ a při realizaci SŠ (a VŠ)vzdělávání.

  • Není možné jít cestou snižování vzdělávacích standardů u vybraných populací.

  • Není možné jít cestou pozitivní diskriminace.

Student SŠ s PU

  • SŠ student s PU má speciální vzdělávací potřeby, a pokud těmto potřebám vyjdeme vstříc, je s to provádět veškeré činnosti jako ostatní studenti.

  • Poruchy učení – generický název pro heterogenní skupinu poruch zahrnujících obtíže v osvojování a užití čtení, psaní, počítání, kreslení, rýsování, v jazykových a praktických dovednostech.

  • K nápravě problému nestačí prosté prodloužení času k učení. Osobnostní problémy jsou vysoce významné

Symptomatická triáda SPUCH

  • Prokazují v dospělosti více problémů než intaktní populace

  • Psychický a tělesný neklid, impulzivita, vázanost na podněty, nízké sebehodnocení, pocity nedostačivosti, problematické sociální vztahy

  • Častěji mění zaměstnání, bydliště, mají častěji dopravní nehody, častěji trestní činy, závislost na drogách, rozvádějí se, předčasně opouštějí studium

Z hlediska SŠ, VŠ studia

  • Jsou podstatné takové symptomy jako: nižší soustředěnost, vázanost na podněty (snadno je vyrušen a hůře se opět vrací k řešenému úkolu), přeskakuje úkoly, je snáze a rychleji unavitelný, impulzivita, horší sociální dovednosti

  • Původní symptomy mizejí a do popředí vystupují jiné – transformace poruchy

Témata, do kterých materiál patří