Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PORADENSTVÍ

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.14 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Poradenství je založeno na vztahu poradce a klienta. Role poradce spočívá zejména 

v poskytování  návrhů  a  variant  řešení,  konečné  rozhodnutí  však  záleží  na  klientovi 
samotném. 

  Poradce = poskytovatel informace a rady či pomoci (odborně kvalifikovaná osoba) 
  Klient = ten, kdo poradenskou službu poptává 

 musí panovat vzájemná úcta a respekt 

Složky poradenství 

  Poradce  je  odborně  kvalifikovaná  osoba,  které  se  budeme  podrobněji  věnovat 

v kapitole Osobnost poradce. 

  Klienta  lze  charakterizovat  jako  člověka  s vnitřní  bolestí,  který  se  snaží  vyhledat 

poradenskou  pomoc.  Tato bolest může  být různého charakteru,  od  bolesti  trvalé až 
po  bolest  spojenou  s konkrétním  problémem.  Ve  většině  případů  klient  navštěvuje 
poradnu  dobrovolně  a  z vlastního  rozhodnutí,  může  se  však  stát,  že  je  poradenství 
klientovi nařízeno soudně.  

  Hlavní  složkou  poradenství  je  jeho  etická  část.  Základním  etickým  rysem  je 

informovaný souhlas, který klient podepisuje před zahájením poradenské práce. Ještě 
před tím, než klient informovaný souhlas podepíše, je seznámen s praktickými aspekty 

poradenství, jako jsou například poplatky, četnost poradenských sezení a podmínky, 
které ruší sezení. Nezbytným rysem poradenského vztahu je diskrétnost. Ta zaručuje 
klientovi poradcovo mlčení o problémech, které se rozebírají při sezeních. 
 
PARADOXNÍ VZTAHY 

Pochopení pro každého 

Poradce  by  měl  s každým  klientem  zacházet  stejně  (vyvarovat  se 
diskriminaci) 

Témata, do kterých materiál patří