PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o
Láska k bližnímu ve službách potřeby úspěchu
Poradce chce být užitečný vidět úspěch objektivně, jestli je služba
poradce skutečně přínosem
o
Láska k bližnímu jako zboží
Vidina finanční odměny by se neměla odrazit na kvalitě služeb
SYNERGICKÉ VLASTNOSTI PORADENSKÉHO PROCESU
Empatie (cítit s klientem)
Akceptace (přijetí klienta takového, jaký je)
Kongruence (chování se ke každému stejně)
ÚROVNĚ PORADENSTVÍ
jednotlivé úrovně není snadné vymezit – prolínají se a překrývají
3 úrovně:
o
Základní poradenství
o
Odborné poradenství
o
Psychoterapie
Poradenství (poradenství nezasahuje do struktury osobnosti, pomáhá „normálním“
osobám, bez psychických obtíží)
X
Psychoterapie (zasahuje do osobnosti, pomáhá osobám s psychickými obtížemi,
pacientům či problémovým klientům)
MÝTY PORADENSTVÍ
o
přehnaná očekávání vedou k deziluzi a ztrátě důvěry v poradce
IDEÁLNÍ PŘÍSTUP KLIENTA
K PROBLÉMU
uvědomění si obtíže
+ odhodlanost ho řešit
x
podcenění
problému
3
2 Jakou roli v začátcích poradenství mělo poradenství zemědělské
VZNIK PORADENSTVÍ
vznik se spojuje s poradenstvím zemědělským (pomáhalo řešit zásadní problémy
týkající se výživy obyvatelstva)
1847-1851 v Irsku – propuká hladomor (příčinou rozšíření plísně bramborové)
o
Sir George Villiers zavádí opatření vzdělávání malých farmářů zavedena
opatření proti plísni problém řešen a vyřešen
o
Postupné rozšiřování i do dalších zemí
Poradenství mělo sloužit jako prevence před rizikovými situacemi a mělo učit malé