Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




InfSys

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (111.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Tematy na zkousku

Výhody: rychlost převodu peněz, bezpečí, možnost plateb do zahraničí zdarma.
Firmy: PayPal, PaySec, GoPay.

Platební brány:

Na popularitě nabírají online platební metody, pomocí kterých můžete objednávku uhradit téměř okamžitě z prostředí vašeho online bankovnictví.
Díky platební bráně se o uhrazené objednávce může obchodník dozvědět doslova během několika sekund od provedení platby. Zboží tak může okamžitě připravovat k expedici a urychlit tak celý proces doručování.

Poplatky jsou postaveny především na drobných částkách z každé uskutečněné transakce. Mohou se však objevit i další poplatky spojené s provozem platební brány – často se jedná o fixní měsíční nebo zřizovací poplatek.

Výhody: rychlost platby a zpracování objednávky, bezpečí, jednoduchost
Firmy: GoPay, PayU, ComGate,…

7. Elektronická komunikace firmy se státní správou

Komunikace firem se státní správou slouží k předávání nezbytných údajů zúčastněným stranám.
V minulosti, až do roku 2009 nebyl v platnosti zákon, který by dával povinnost firmám komunikovat s úřady elektronicky. Před tímto zákonem firmy mohly komunikovat se státní správou libovolně, což mohlo ovšem vést ke zbytečným zdržením. Zákon 300/2008 Sb. vstoupil v platnost 1.7.2009.
Tento zákon vymezuje termín „datová schránka“ a ukládá povinnosti komunikovat právě přes tyto datové schránky, které jsou pro tento typ komunikace stěžejní. Dále byl v tuto dobu zřízen vládní projekt CZECH Point.

Elektronický svět umožňuje, že veřejná správa může fungovat levněji, rychleji a lépe.

e-Government:

Cílem e-Governmentu je rychlejší, spolehlivější a levnější poskytování služeb veřejné správy nejširší veřejnosti a zajištění větší otevřenosti veřejné správy ve vztahu ke svým uživatelům.

Rozděleni e-Government:
  • Informační, kde se jedná zejména o přístup k veřejným informacím, registrům, zákonům, vyhláškám a dalším právním dokumentům.

  • Komunikační, čímž rozumíme nezbytnou každodenní komunikaci.

  • Transakční, kde se jedná o předávání informací prostřednictvím elektronických formulářů, žádosti, přihlášek.

Stát by měl informace od občana získávat pouze jednou.
Nemělo by docházet k tomu, že občan musí jednu a tu samou skutečnost opakovaně hlásit na několika různých úřadech.

e-Government a elektronická komunikace spolu velice úzce souvisí.
Z jistého hlediska ji lze považovat dokonce za klíčovou.

Elektronická komunikace uplatňovaná mezi správní mocí a druhými subjekty probíhá ve třech iteračních rovinách:

  • G2C – Government to Citizen (směrem k občanům)

  • G2B – Government to Business (směrem k podnikové sféře)

  • G2G – Government to Government (vzájemná komunikace)

Czech POINT:

Czech POINT (Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál) je asistovaným místem výkonu veřejné správy.

Témata, do kterých materiál patří