InfSys
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Přes LMS lze takto v podstatě řídit celé online vzdělávací společnosti, od studia až po testování nabytých znalostí. Samozřejmostí jsou také statistiky četností spuštění kurzu, úspěšnost studia nebo průměrný doby průchodu.
Systémy LMS dostupné zdrama: Moodle, Sakai.
5. Oběh dokumentů ve firmě (DMS, intranet)
Elektronický oběh dokumentů lze rozdělit na dvě oblasti:
První z nich je evidence předpisů, směrnic, norem (zejména ISO) a dalších dokumentů.
U dokumentů můžeme evidovat změny, tzv. řízená dokumentace, nebo pouze archivovat aktuální verzi, tzv. neřízená dokumentace.
Druhá oblast zahrnuje tok dokumentů souvisejících s doklady evidovanými v podnikovém informačním systému a souvisejícími s účetní evidencí společnosti.
Na ukládání, uchovávání a sdílení dokumentů lze nahlížet různými způsoby.
Lze zajistit intranetovou síť a jednoduchý file server, kde budou soubory ukládány do běžných složek a zpřístupněny potřebným uživatelům.
Nevýhodou však je zejména při velkém počtu dokumentů nízká přehlednost a nižší bezpečnost.
Lepší volbou pro rozsáhlé dokumentové soubory je implementovat program pro správu dokumentů (DMS) pro daleko lepší přehlednost a práci s dokumenty.
DMS:
DMS neboli document management system,
tyto systémy pro správu a oběh dokumentů se dostávají stále více do popředí zájmů.
Firmy jsou nuceny stále rychleji uspokojovat potřeby zákazníků a větší množství informací tak musí být zpracováno v mnohem kratším čase.
Druhou oblastí, kterou lze DMS velmi efektivně vyřešit, jsou vzrůstající legislativní požadavky.
Legislativa klade na firmy vyšší požadavky na uchování veškerých dat a dokumentů spojených s podnikáním.
Důležitým faktem, proč vznikly DMS systémy také je, že firmy nepotřebují ukládat pouze strukturované dokumenty, které jsou v podobě různých tabulek a databází, které je velmi snadné elektronicky zpracovávat.
Ale je potřeba ukládat i nestrukturované „dokumenty“ které jsou přesným opakem strukturovaných. Jsou to například videa, zvukové soubory, atd.
Aby bylo možné tyto nestrukturované dokumenty, které jsou však také nositeli velmi důležitých informací, efektivně a rychle zpracovávat, vznikly DMS systémy, které spojují tyto dokumenty s reálnými "business" procesy.
Funkce DMS:
organizace dokumentů do přehledné struktury,
automatická tvorba a řízení verzí a revizí dokumentů,
podpora práce více uživatelů s jedním dokumentem – funkce check in / check out,
efektivní vyhledávání dokumentů,
podpora vytváření standardizovaných dokumentů, přenos dat do dokumentu,
vytváření dynamických pohledů na dokumenty,
podpora elektronického schvalování a uvolňování dokumentů,
správa firemních šablon dokumentů,
evidence historie práce s dokumenty,
publikace dokumentů na intranet,