Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




InfSys

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (111.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Tematy na zkousku

Přes LMS lze takto v podstatě řídit celé online vzdělávací společnosti, od studia až po testování nabytých znalostí. Samozřejmostí jsou také statistiky četností spuštění kurzu, úspěšnost studia nebo průměrný doby průchodu.

Systémy LMS dostupné zdrama: Moodle, Sakai.

5. Oběh dokumentů ve firmě (DMS, intranet)

Elektronický oběh dokumentů lze rozdělit na dvě oblasti:

První z nich je evidence předpisů, směrnic, norem (zejména ISO) a dalších dokumentů.
U dokumentů můžeme evidovat změny, tzv. řízená dokumentace, nebo pouze archivovat aktuální verzi, tzv. neřízená dokumentace.

Druhá oblast zahrnuje tok dokumentů souvisejících s doklady evidovanými v podnikovém informačním systému a souvisejícími s účetní evidencí společnosti.

Na ukládání, uchovávání a sdílení dokumentů lze nahlížet různými způsoby.
Lze zajistit intranetovou síť a jednoduchý file server, kde budou soubory ukládány do běžných složek a zpřístupněny potřebným uživatelům.
Nevýhodou však je zejména při velkém počtu dokumentů nízká přehlednost a nižší bezpečnost.
Lepší volbou pro rozsáhlé dokumentové soubory je implementovat program pro správu dokumentů (DMS) pro daleko lepší přehlednost a práci s dokumenty.

DMS:

DMS neboli document management system,
tyto systémy pro správu a oběh dokumentů se dostávají stále více do popředí zájmů.

Firmy jsou nuceny stále rychleji uspokojovat potřeby zákazníků a větší množství informací tak musí být zpracováno v mnohem kratším čase.
Druhou oblastí, kterou lze DMS velmi efektivně vyřešit, jsou vzrůstající legislativní požadavky.
Legislativa klade na firmy vyšší požadavky na uchování veškerých dat a dokumentů spojených s podnikáním.

Důležitým faktem, proč vznikly DMS systémy také je, že firmy nepotřebují ukládat pouze strukturované dokumenty, které jsou v podobě různých tabulek a databází, které je velmi snadné elektronicky zpracovávat.
Ale je potřeba ukládat i nestrukturované „dokumenty“ které jsou přesným opakem strukturovaných. Jsou to například videa, zvukové soubory, atd.
Aby bylo možné tyto nestrukturované dokumenty, které jsou však také nositeli velmi důležitých informací, efektivně a rychle zpracovávat, vznikly DMS systémy, které spojují tyto dokumenty s reálnými "business" procesy.

Funkce DMS:
  • organizace dokumentů do přehledné struktury,

  • automatická tvorba a řízení verzí a revizí dokumentů,

  • podpora práce více uživatelů s jedním dokumentem – funkce check in / check out,

  • efektivní vyhledávání dokumentů,

  • podpora vytváření standardizovaných dokumentů, přenos dat do dokumentu,

  • vytváření dynamických pohledů na dokumenty,

  • podpora elektronického schvalování a uvolňování dokumentů,

    • správa firemních šablon dokumentů,

    • evidence historie práce s dokumenty,

    • publikace dokumentů na intranet,

Témata, do kterých materiál patří