InfSys
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Aplikace pro realizaci činností slouží k evidenci a sledování výrobních technologií, fyzických zásob, obrátky zboží, objednávek a dodávek materiálu, průběžných časů ve výrobních systémech, lidských zdrojů, nákladů jednotlivých operací a ostatních finančních dat.
Největší světoví dodavatelé SCM jsou SAP, poté Oracle, Apache, Epicor.
Největší čeští dodavatelé SCM jsou Data Software Brno, LOGIS.
Hlavní cíle:
redukce všech nákladů spojených s výrobou, plnění termínů a zkrácení lhůt dodávek, maximalizace využití disponibilních zdrojů, snížení nákladů na nákup, zvýšení propustnosti výroby.
Příklady dodavatelů SCM:
ABRA Software s.r.o.
AIMTEC a.s.
K2 aimtec s.r.o.
Logio s.r.o.
KARAT Software a.s.
3. CRM - Customer relationship management
CRM (nebo řízení vztahů se zákazníky) je zákaznicky orientovaným managementem, podnikatelským přístupem, který se vyznačuje aktivní tvorbou a udržováním dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky.
Velmi zjednodušeně je CRM někdy považován za databázovou technologií podporovaný proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy.
Umožňuje tak poznat, pochopit a předvídat potřeby, přání a nákupní zvyklosti zákazníků a podporuje oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky.
Jako CRM v přeneseném smyslu se též označuje softwarové, hardwarové a personální vybavení firmy.
Někteří dodavatelé též používají těchto definic CRM:
systémy podporující řízení celého cyklu kontaktu se zákazníkem
systémy podporující efektivní koordinaci vazeb na zákazníka
systémy podporující péči o zákazníka
Klíčem pro úspěšnou CRM iniciativu jsou správná a konzistentní data zákazníka přístupná on-line v celé IT infrastruktuře.
Důležité je si uvědomit, že řešení CRM se dotýká prodeje, servisu i marketingu, a to při udržování spokojenosti zákazníka.
Řízení vztahů se zákazníky je totiž strategie, která se orientuje na vybudování a podporu dlouhotrvajících vztahů se zákazníky.
Typy CRM:
Operativní CRM
Operativní CRM je především podporou business procesů pro „front office“, zahrnující prodej, marketing a služby. Všechna komunikace se zákazníkem je sledována a uchována v databázi a v případě potřeby je efektivně poskytnuta uživatelům.
Operativní CRM se využívá především v následujících obchodních procesech
Tvorba marketingových kampaní a jejích sledování
Automatizace prodejního procesu a jeho sledování
Analytické CRM
Analytické CRM analyzuje zákaznická data k dosažení rozdílných cílů:
Optimalizace efektivnosti marketingových kampaní a jejích vyhodnocování
Hledání potenciálních prodejních kanálů, cross-selling, up-selling, udržení zákazníka.
Analýza chování zákazníků – tvorba cen, vývoj nových výrobků
Podpora pro rozhodování – předpovídání a analyzování zákaznické rentability atd.