Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




InfSys

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (111.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Tematy na zkousku

Aplikace pro realizaci činností slouží k evidenci a sledování výrobních technologií, fyzických zásob, obrátky zboží, objednávek a dodávek materiálu, průběžných časů ve výrobních systémech, lidských zdrojů, nákladů jednotlivých operací a ostatních finančních dat.

Největší světoví dodavatelé SCM jsou SAP, poté Oracle, Apache, Epicor.

Největší čeští dodavatelé SCM jsou Data Software Brno, LOGIS.

Hlavní cíle:

redukce všech nákladů spojených s výrobou, plnění termínů a zkrácení lhůt dodávek, maximalizace využití disponibilních zdrojů, snížení nákladů na nákup, zvýšení propustnosti výroby.

Příklady dodavatelů SCM:

ABRA Software s.r.o.
AIMTEC a.s.
K2 aimtec s.r.o.
Logio s.r.o.
KARAT Software a.s.

3. CRM - Customer relationship management

CRM (nebo řízení vztahů se zákazníky) je zákaznicky orientovaným managementem, podnikatelským přístupem, který se vyznačuje aktivní tvorbou a udržováním dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky.

Velmi zjednodušeně je CRM někdy považován za databázovou technologií podporovaný proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy.
Umožňuje tak poznat, pochopit a předvídat potřeby, přání a nákupní zvyklosti zákazníků a podporuje oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky.
Jako CRM v přeneseném smyslu se též označuje softwarové, hardwarové a personální vybavení firmy.

Někteří dodavatelé též používají těchto definic CRM:

  • systémy podporující řízení celého cyklu kontaktu se zákazníkem

  • systémy podporující efektivní koordinaci vazeb na zákazníka

  • systémy podporující péči o zákazníka

Klíčem pro úspěšnou CRM iniciativu jsou správná a konzistentní data zákazníka přístupná on-line v celé IT infrastruktuře.
Důležité je si uvědomit, že řešení CRM se dotýká prodeje, servisu i marketingu, a to při udržování spokojenosti zákazníka.

Řízení vztahů se zákazníky je totiž strategie, která se orientuje na vybudování a podporu dlouhotrvajících vztahů se zákazníky.

Typy CRM:

Operativní CRM

Operativní CRM je především podporou business procesů pro „front office“, zahrnující prodej, marketing a služby. Všechna komunikace se zákazníkem je sledována a uchována v databázi a v případě potřeby je efektivně poskytnuta uživatelům.

Operativní CRM se využívá především v následujících obchodních procesech

  • Tvorba marketingových kampaní a jejích sledování

  • Automatizace prodejního procesu a jeho sledování

Analytické CRM

Analytické CRM analyzuje zákaznická data k dosažení rozdílných cílů:

  • Optimalizace efektivnosti marketingových kampaní a jejích vyhodnocování

  • Hledání potenciálních prodejních kanálů, cross-selling, up-selling, udržení zákazníka.

  • Analýza chování zákazníků – tvorba cen, vývoj nových výrobků

  • Podpora pro rozhodování – předpovídání a analyzování zákaznické rentability atd.

Témata, do kterých materiál patří