InfSys
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Datové uložiště NAS:
NAS je síťové úložiště (Network Attached Storage) na které můžeme ve firmě ukládat data. Je to hardware, na kterém je nainstalován operační systém nebo jiný jednoduší software který zabezpečuje možnost ukládání, sdílení dokumentů na disk připojený k NAS serveru.
Claudové uložiště
V dnešní době zažívají také velký rozmach takzvané claudové uložiště, které fungují na principu, že všechna data jsou uloženy na servrech mimo firmu.
Toto řešení má však své výhody a nevýhody. Jednou z hlavních výhod a zároveň nevýhod je právě toto fyzické uložení dat mimo firmu.
Kde výhodou je, že odpadá potřeba starat se o firemní servery a zejména o natolik potřebnou zálohu. Nevýhodou je, že citlivá firemní data musí putovat po internetové síti.
Nejznámější zprostředkovatelé claudových uložišť jsou: DropBox Business, MS SharePoint
6. Elektronický obchod, elektronické platební systémy
Obecně se zaměření elektronických obchodů dělí na dvě hlavní skupiny:
B2C – prodej koncovým spotřebitelům
B2B – prodej obchodním partnerům
Elektronický obchod a jeho správa
Každý elektronický obchod se skládá z oblasti nazývané backend a frontend.
Součástí správy elektronického obchodu je vkládání zboží, určování cen, vytváření faktur, propagace pomocí různých reklamních systémů a mnoho dalšího.
Z tohoto pohledu by měla administrace elektronického obchodu obsahovat, co dostatečné množství funkcí, ale zároveň by měla zůstat přehlednou.
Backend
Backend je označována ta část webové aplikace, přes kterou provádíme správu samotných stránek. Obvykle je tato sekce označována jako administrace.
Backend označuje zadní část stránek. Je to tedy administrační sekce webu, která slouží k administraci obsahu celých stránek.
Do této sekce se běžný zákazník nedostane. Pro přístup do backend je vyžadována autorizace. V případě e-shopového řešení slouží backend ke kompletní správě webu.
Ne všichni administrátoři tak mají neomezená práva a správce webu má pod kontrolou, kdo má jaká práva.
Frontend
Frontend je označení pro část webové stránky, kterou vidí zákazník.
Zahrnuje celkovou grafickou podobu e-shopu, obrázky zboží, registrační formuláře, ovládací prvky.
Frontend by měl zaujmout pozornost návštěvníků, měl by být pohledný a zapamatovatelný, aby se v e-shopu zákazník dobře orientoval.
Výhody a nevýhody elektronického obchodování
Elektronické obchodování má spoustu výhod za podmínek vyvarování se chyb, kterých se může tvůrce, implementátor, provozovatel a posléze i uživatel dopustit.
Cílem každého e-obchodu je prodání výrobku anebo služby se ziskem.
Přínosy a výhody e-obchodů vycházejí z možností využitých technologií.
Objednávku v internetovém obchodě můžeme provést kdekoliv a kdykoliv.
Jedinou podmínkou je přístup k internetu pomocí ICT. Na úrovni odběratelů a dodavatelů je situace podobná.
Odběratel může u dodavatele uskutečnit objednávku kdykoliv, a to v případě vhodně navržené struktury IS/ICT.
Tyto aktivity lze provádět s vysokou mírou nebo zcela automatizovaně.
Přínosy e-obchodování z hlediska prodejců: