Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




InfSys

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (111.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Tematy na zkousku

• snížení obchodních nákladů,
• vysoká rychlost a efektivita provedení transakcí,
• velmi nízké náklady provozu,
• zrychlení styku se zákazníky,
• zdokonalení marketingových činností,
• minimální náklady vstupu na trh,
• levný vstup na světové trhy,
• možnost interaktivní komunikace neomezené časem a místem
• rozšíření nabídky a poptávky po zboží a službách.

Obecně platí, že výhody a přínosy e-obchodování převažují jeho nevýhody. Lze konstatovat, že problémů, které by způsobovaly nějakou velkou zákaznickou nespokojenost je velmi málo. Jedná se spíše o individuální případy. Obchodníci a dodavatelé jsou si vědomi, že v případě častého selhávání by byli vystaveni kritickým referencím.

Podle definice WTO

(World Trade Organization, česky Světová obchodní organizace) elektronický obchod zahrnuje jak výrobky, které jsou prodávány a placeny přes internet, ale doručovány ve hmotné podobě, tak produkty, které jsou přes internet doručovány v podobě digitální.

Způsoby založení e-shopu:

  1. Zdarma: u e-shopů zdarma zprostředkovaný firmami
    -
    je třeba počítat s tím, že bude obsahovat subdoménu poskytovatele e-shopu.
    Tato řešení mají zpravidla velmi jednoduché ovládání uživatelského rozhraní, ve kterých si lze všechno jednoduše takzvaně naklikat, ale často mají také různé omezení nutící zákazníky zakoupit plnou verzi.

Další možností může také být zakoupení domény a webhostingu na který nainstalujete freewarové e-shopové šablony.

  1. Pronájem:
    -
    je možné si elektronický obchod pronajmout za peníze u již výše zmíněných firem.

  2. Na míru:
    -
    třetím řešením je nechat si naprogramovat e-shop na míru od specializovaných firem. Případně si můžete e-shop naprogramovat vlastními silami, případně s pomocí vašich zaměstnanců.

Funkce elektronických obchodů:

Obchod slouží k nabídce a vyhledání zboží (služeb) s možností si je objednat, příjmu takových objednávek od zákazníků, zprostředkování a evidence plateb a poskytování dalších informací o výrobcích či řešení reklamací.
Uživatelům je umožněno procházet katalog zboží, nebo zboží vyhledávat podle parametrů či jen podle shody v názvu nebo popisu. Jednotlivé produkty mají většinou detailní stránku s podrobnějším popisem a výčtem specifik a variant.

Sofistikovanější obchody dokáží spolupracovat s ekonomickým, logistickým, účetnickým či jiným softwarem, který daná firma používá.
Mezi pokročilé služby patří generování datových souborů pro servery, které je agregují, možnosti platit internetovou kartou, elektronickou peněženkou nebo platebním systémem, u těch nejsložitějších internetových obchodů patří statistika návštěvnosti, nákupní tendence a profily chování zákazníků.

Elektronické platební systémy:

Elektronické platební systémy jsou internetové peněženky, do kterých pošlete peníze ze svého účtu nebo pomocí platební karty.
Penězi z této internetové peněženky poté platíte v internetových obchodech (mikroplatby). Tato služba se na internetu stále rozšiřuje, ale i přes to ji nevyužívají všechny internetové obchody.

Témata, do kterých materiál patří