Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




InfSys

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (111.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Tematy na zkousku

Všechny zadané údaje si ERP pečlivě skládá do společné ohromné databáze.
Uživatelům předloží na jejich obrazovce vždy přesně ten formulář, který je nutný k provedení konkrétního úkonu. Velmi často je formulář už předvyplněný známými údaji z databáze a doplňuje nebo mění se v něm jen pár kolonek.
Je to úřednická práce, bez které se ovšem žádný podnik neobejde, a kterou ERP zkvalitňuje a urychluje předtím nebývalým způsobem.
Podmínkou úspěchu ovšem je, že lidé všechny údaje do systému zadávají včas a správně. Zodpovědnost, přesnost a komunikace jsou při práci s ERP mnohem důležitější než předtím.

Hlavní přednosti:
  • integrace

  • stejné informace pro všechny

  • kvalitnější podklady pro rozhodování

  • větší tlak na dodržování procesů

Problémy:

Za čtvrtstoletí své existence sklidilo ERP hodně kritiky:
je to moc složité na pochopení i na obsluhu,
příliš drahé,
uvedení do provozu (implementace) je velmi pracné a trvá neúměrně dlouho,
funkce systému jsou omezené,
uživatelé jsou s nimi nespokojení.

Všechna tato tvrzení mají reálný základ. Než se s novým systémem může začít pracovat, musí se jeho databáze naplnit spoustou dat, musí se navrhnout, které jeho funkce se budou využívat a jak, a všichni uživatelé se musí náležitě vyškolit.
Síla ERP závisí na pečlivém zaznamenávání tisíců jednotlivých transakcí, nebo událostí. Lidem se zdá, že vyžaduje „zbytečně“ moc údajů, a že práce s ním je mnohem komplikovanější než s jejich starými systémy.
Cílem ERP ovšem není usnadnit práci jednomu oddělení, ale prospět celému podniku.

Významná ERP řešení

● Infor ERP

● Microsoft Dynamics

● SAP ERP

● Epicor ERP

● Oracle ERP

● Helios

2. SCM – Supply chain management

SCM je označení jak pro činnost řízení dodavatelského řetězce, tak pro software tuto činnost podporující.
Obvykle se jedná o celý balík programových prostředků, který umožňuje propojení jednotlivých článků dodavatelského řetězce, a tím podstatně zlepšuje jeho schopnost reagovat na požadavky zákazníka.
SCM je v dnešní době často pouze jedním z modulů komplexního podnikového IS (též ERP).

SCM řeší následující problémy:

  • Distribuce v síti: počet, umístění a úkoly v síti dodavatelů, výrobních zařízení, distribučních center, skladů.

  • Distribuční strategie: otázky řízení, dodavatelský systém.

  • Kompromisy v logistických činnostech: výše uvedené činnosti musí být dobře koordinovány, aby bylo dosaženo co nejnižších celkových logistických nákladů.

  • Informace: Integrace procesů v rámci dodavatelského řetězce pro sdílení cenných informací.

  • Management inventáře: množství a umístění zásob, včetně surovin a hotových výrobků.

  • Cash-Flow: Uspořádání platebních podmínek a metodik pro výměnu finančních prostředku.

Témata, do kterých materiál patří