Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Zvukové prost edky mluveného projevu:

o

modulace síly - kladení p ízvuku ve v tné výpov di

o

modulace výšky - monotónní projev nudí, afektovaný odrazuje - je nutné "najít míru"

o

modulace tempa - rychlost, s jakou v tu pronášíme

o

frázování projevu - pro lepší zvýrazn ní mluveného ( len ní 

i na kratší smysluplné

jednotky, nadechnutí s novou myšlenkou, frází)

Hlas by m l být st edn  silnýtempo ani rychlé, ani p íliš pomalé

 krajní p ípady vedou

k

ed asné únav  poslucha

18.2

ÍPRAVA VLASTNÍHO MLUVENÉHO PROJEVU

hlasová p íprava – p ipravovat se nahlas (hravost s hlasem, vyhnutí se „eeeee“)

um ní práce s textem - papír A4  teme asi 3 min. - ožíváme vlastními zkušenostmi a p íklady, text

íst nejmén  3x, v textu výrazn  vyzna it základní osnovu um ní práce s textem

podložit deskami, aby nebyla vid t tréma (chv jící se papír)

18.3 UM NÍ NASLOUCHAT

Úsp šná komunikace p edpokládá zvládnutí aktivního naslouchání a kladení otázek (projevujeme

zájem, usm

ujeme)

o

J. K ivohlavý - naslouchání je více, než slušení, nasloucháme:

sluchem (slov m)

zrakem (výraz m)

srdcem (láskou)

o

Hovo ící

nám sd luje:

své p edstavy

edsudky

postoje
názory

esv

ení

íká nám

co si myslí
co cítí
co by cht l
kým je

o

Poslucha i by m li být citliví a taktní - dávat najevo svou pozornost,

kladení otázek - získáváme informace i projevujeme zájem

Sociální konflikt | Konflikt interpersonální

29

19 SOCIÁLNÍ KONFLIKT

St etnutí dvou protich dných sil, snah a tendencí.

Konflikt m žeme d lit na:

o

Intrapersonální (vnit ní konflikt jednoho  lov ka)

o

Interpersonální (mezi dv ma lidmi)

o

Skupinový (jedince a skupiny v rámci této jednotky)

o

Meziskupinový

19.1 KONFLIKT INTERPERSONÁLNÍ

konflikty mezi dv ma lidmi, nej ast jším d vodem je konflikt zájm

Modelové situace:

o

Oba cht jí totéž (oba cht jí pracovat na 1 PC a napsat dopis)

o

Zájmy se  áste

 p ekrývají (jeden pracovník má obchodní jednání v Chebu, druhý ten

samý den v Brn  a k dispozici je jen jedno auto)

o

Každý chce n co úpln  jiného (jeden preferuje jeden cíl, druhý odlišný)

Strategie  ešení konfliktu:

o

soupe ení (nazývá se nulovým  ešením) – jeden získá to, co druhý ztratí -  „já“

Témata, do kterých materiál patří