Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(11)19. a 20. Příprava na hodinu - Sopečná činnost

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

• sešity žáků, případně učebnice

• – | | –,

psací potřeby,

prostředky k prezentaci, tabule s křídou

Fáze Podrobný popis aktivity učitele Podrobný popis aktivity žáků Metoda

Forma

Organizace výuky

Čas

Poznámky

pomůcky

fixace

3 min

aplikace

2 min

• otázky a úkoly:

- Charakterizujte sopečnou činnost. Jak souvisí se vznikem výlevných hornin?

- Popište části sopky. V kterých dvou formách se může láva dostat na zemský povrch?

- Popište rozdělení typů sopek.

- Jmenujte alespoň 5 příkladů sopečných oblastí ve světě a alespoň 3 u nás. Jak se jmenuje nejmladší sopka v ČR a u kterého města se nachází?

- Uveďte, jak lze využít energii sopečné činnosti. Ke kterému typu zdroje energie řadíme tuto energii z vnitra Země, společně například také se sluneční, větrnou či vodní energií?

Jak lze využít produkty sopečné činnosti?

- Které 2 skupiny jevů, o nichž jsme hovořili, doprovázejí sopečnou činnost?
Uveďte alespoň 1 lokalitu, kde se v ČR vyskytují výrony horkých plynů a par.
Uveďte lokalitu na našem území, kde se vyskytují vřídla. Ke kterým účelům bývají využívána?
Co jsou to gejzíry?

• otázka:

Jak bychom se měli a jak bychom se neměli chovat, abychom zamezili riziku ohrožení našeho bezpečí následkem sopečné činnosti?

• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny

• zamýšlí se, mohou si o tom popovídat se spolužáky v lavicích, případně sdělovat své příspěvky postupně nahlas celé třídě

• rozhovor upevňovací

• diskuse

• – | | –

• – | | –

3 min

2 min

• učební materiály žáků

• – | | –

Závěr

5 min

• celkové zhodnocení aktivity žáků

• informování o tématu další hodiny

(vyvřelé horniny)

• rozloučení se s žáky

• poslouchají

• – | | –

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min


Přílohy:
1. struktura zápisu k prezentaci

2. vyplněný zápis do struktury

Vlastní závěrečné zhodnocení:

9. A – čas nakonec celkově vyšel, dostalo se ke všem fázím, byť na základě předčasného podnětu jednoho žáka předcházela fáze aplikace v pořadí před expozicí

– žáky zaujalo téma již od počátku hodiny, jednoho žáka natolik, že jsem nakonec přesunul fázi aplikace před expozicí, většina žáků přispívala svými podněty v celém průběhu hodiny

– cíle byly naplněny velice dobře, žáci o tématu již mnoho věděli, bylo prověřeno u většiny žáků, o tomto tématu vědí mnoho

– bylo by opět zřejmě vhodnější při výkladu sopečných oblastí využívat pro lepší orientaci mapy, aby si žáci lépe upevnili, kde dané oblasti leží; někdy bych se možná nebál nechávat žáky více povídat, co vědí o tématu

– z hodiny v rámci této třídy jsem měl jen pozitivní pocity; nejen že mnoho žáků této třídy se opravdu rádo aktivně zapojovalo, nabyl jsem zde i pocit přátelské důvěrné atmosféry

Témata, do kterých materiál patří